לא רק הסוכנות היהודית: רוסיה מאיימת על עוד ארגונים יהודים

מספר ארגונים יהודים הפועלים ברוסיה קיבלו מכתבי איום ממשרד המשפטים הרוסי על המשך פעילותם - בדומה למכתב שקיבלה הסוכנות היהודית • הארגונים, המוחזקים בעיקר על ידי קרנות אמריקאיות או ישראליות, החליטו "להוריד פרופיל" • אחד הארגונים: "אין שינוי בעבודה שלנו ברוסיה"
חרדים 10
כ"ו תמוז התשפ"ב / 25.07.2022 12:07

לפיד הורס את היחסים עם רוסיה: מספר ארגונים יהודים רוסיים קיבלו לאחרונה מכתבי איום ממשרד המשפטים הרוסי בנוגע להמשך פעילותם, בדומה למכתב שקיבלה הסוכנות היהודית בתחילת החודש.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

לפי דיווח של צביקה קליין ב’ג’רוזלם פוסט’, מספר ארגונים יהודיים הפועלים ברוסיה, נמצאים במצב דומה לזה של הסוכנות היהודית – שקיבלה מכתב מממשלת רוסיה לפיו היא עשויה להיחשב כסוכן זר, מה שעלול לגרום לסגירת הארגון.

אחד הארגונים הגיב לפרסום: “אין שינוי בעבודה שלנו ברוסיה”.

עם זאת, לפי ה’ג’רוזלם פוסט’, הארגונים הללו, המוחזקים בעיקר על ידי קרנות אמריקאיות או ישראליות, החליטו “להוריד פרופיל” ולעשות רק עבודה הכרחית או דחופה.

ביום חמישי האחרון דווח ב-RIA, כי בית המשפט במוסקבה קיבל תביעה שהגישה המחלקה הראשית של משרד המשפטים הרוסי על פירוק שלוחת הסוכנות היהודית ברוסיה. הדיון נקבע ל-28 ביולי.

הטענה הרוסית היא שהסוכנות מפרה את חוק הפרטיות במדינה, מאחר וזו אוספת מידע על יהודים וזכאי חוק השבות שמעוניינים לעלות ארצה, כולל מידע על משלח ידם.

בתגובה שיגר יאיר לפיד איום לעבר הנשיא פוטין: “סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור שישליך על היחסים”.

בנוסף, לפיד הנחה אתמול את אנשי משרד החוץ להכין פעולות ‘תג מחיר’ במידה ובית המשפט הרוסי יקבע כי יש לסגור את פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה.

לפי דיווח בחדשות 12, בין הצעדים שנשקלים על ידי ישראל: עיכוב נוסף מצד ישראל של העברת הבעלות על ‘חצר אלכסנדר’ בירושלים, נכס שפוטין מאוד רוצה וישראל הצהירה שהיא מסכימה להעברתו – הליך שנתקע בבית המשפט המחוזי בירושלים.

אפשרויות נוספות שעלו קשורות במלחמה באוקראינה, אולי הצהרות חריפות יותר שישראל נמנעה מהם באחרונה או פעולות דיפלומטיות או אפילו מהלכים שלא בוצעו לטובת אוקראינה.

צעד נוסף שנשקל, אם כי לא הוזכר בדיון, היא החזרת שגריר ישראל ברוסיה לארץ לצורך התייעצויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות