החליט “להעלים את עצמו”: נפתלי בנט סירב לעוד הצעה של לפיד

בסביבת נפתלי בנט מסבירים: הוא החליט להיעלם מהרדאר הציבורי-תקשורתי • הערכה: הצעת לפיד הייתה ניסיון לפייס את בנט או לדאוג לו לתפקיד משמעותי בחודשים הספורים שנותרו לו בחיים הציבוריים • בעקבות הסירוב:- לפיד מתכנן להמשיך להחזיק בעצמו בתיק בחודשים הקרובים
אריה ריבקינד
כ"ו תמוז התשפ"ב / 25.07.2022 09:36

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, סירב להצעה של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד להיות ממלא מקום שר החוץ. כך פורסם הבוקר (שני) בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

כשברקע מתיחות בין הלשכות, בסביבת בנט מספרים כי הוא קיבל החלטה “להעלים את עצמו” מהרדאר הציבורי-תקשורתי. זאת אחת הסיבות שבנט העדיף לסרב להצעה.

מבחינת לפיד, ייתכן שהצעתו הייתה בגדר ניסיון לפייס את בנט או לדאוג לו לתפקיד משמעותי בחודשים הספורים שנותרו לו בחיים הציבוריים.

מי שעדכן את לשכת לפיד על דחיית ההצעה הוא המנכ”ל של בנט, עדן ביזמן.

גם אם בנט היה לוקח את התפקיד, הוא לא היה יכול לכהן בו יותר משלושה חודשים, בשל העובדה שמדובר בתפקיד על תקן ממלא מקום.

בעקבות סירובו, לפיד מתכנן להמשיך להחזיק בעצמו בתיק החוץ.

בטורו ב’ישראל היום’ ביום שישי האחרון,  תיאר הפרשן הפוליטי מתי טוכפלד אתץ מצבו של בנט:

“כבר לפני הקמת הממשלה הוזהר נפתלי בנט כי השמאל יעשה לו “השתמש וזרוק”. שהוא חמורו של משיח. אידיוט שימושי. בנט החליט לקחת את הסיכון. תפקיד רה”מ היה חשוב לו יותר מכל. כשהתמנה, נישא על כפיים, התמכר לחיבוק. מברירת מחדל הפכה הממשלה לאהבת חייו. מה שהתחיל כדיעבד, הפך להיות לכתחילה. עד לימיו האחרונים בתפקיד הדהד את מסר האחדות ואת שלילת הקיצוניות כאידיאל, שהחליף את אסכולת הימין עימה נכנס לחיים הפוליטיים.

גם כשפרש המשיך ליהנות מגלי האהדה. ראשי מפלגות השמאל פרסמו הודעות משתפכות, לפיד אמר לו לעיני כל שהוא אוהב אותו. התקשורת פרגנה על המענטשיות ועל הג’נטלמניות שבכיבוד ההסכמים עם לפיד, והחיים גם מחוץ לתפקיד נראו ורודים.

בביקור ביידן זה טפח על פניו. מהתדרוכים על כך שלפיד עצר דרישות שלו במשרד רה”מ החלופי, דרך הדרתו מהאירועים המרכזיים ועד להודעות מסביבת לפיד שעליו לפנות את הזירה, כפי שלפיד פינה לו כאשר היה רה”מ. בנט נפגע. הזעם שלו על לפיד הביא לנתק בין השניים.

אחרי שמצא עצמו מזדחל מאחורי ביידן ולפיד על השטיח האדום, החליט שלא לבוא לקבלת הפנים בבית הנשיא ולפתיחת המכביה. אל ישיבת הממשלה לא הגיע, ולישיבה השנייה הגיע אחרי צאת הצלמים. הוא ניסה להפציר בלפיד לתת לו את תיק החוץ, אבל לפיד שמר אותו לסער, שבינתיים ברח עם גנץ.

כעת יושב בנט בעיקר בבית, ממעט לפגוש אנשים, ואין שום תחום שהוא מופקד עליו או ממונה עליו. במשרד רה”מ יש לשכה למנכ”ל משרד רה”מ החליפי אבל לא לחליפי עצמו. לדברי אלה ששוחחו איתו בימים האחרונים, בפעם הראשונה בנט חש על בשרו את מה שהוזהר עליו בראשית הדרך. אז הוא מיאן לקבל – היום הוא מבין שייתכן כי היו דברים בגו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות