איך הופכים בלינצ’ס לחגיגה בלתי נשכחת? רעיונות וטיפים

אספנו עבורכם כמה רעיונות לבלינצ'ס חגיגי, שייקח לכם חצי שעה להכין ויגרור אחריו מחמאות של ערב שלם • מהגרסה הקלאסית ועד הגרסה המתוחכמת
תוכן שיווקי
כ"ה תמוז התשפ"ב / 24.07.2022 16:13

לעומת פנקייק, “בליני” היא מנה שארצות מוצאה הן רוסיה, אוקראינה ובלרוס. ולמרות שהיא עשתה את כל הדרך עד כאן, למרבה הצער היא לא תופסת מספיק מקום במטבח הישראלי.

שלא כמו הפנקייק, החביתיות ממזרח אירופה מתאפיינות בעדינות ובדקיקות שלהן, והן הולכות טוב גם בלבוש המלוח וגם בלבוש המתוק. ולמרות שהטעם הבסיסי שלהן הוא נייטרלי, בדרכים פשוטות, קלות ומקוריות ניתן לשדרג כל חביתית למנה בלתי נשכחת.

אספנו עבורכם כמה רעיונות לבלינצ’ס חגיגי, שייקח לכם חצי שעה להכין ויגרור אחריו מחמאות של ערב שלם.

הגרסה הקלאסית – מתכון שעושה את זה כמו שצריך

לבלילה הבסיסית, טרפו יחד בקערה קמח, מים, חלב, ביצים ומלח עד לקבלת מרקם אחיד, והניחו לה לנוח חצי שעה בערך (אם יש גושים קטנים, אל בהלה, הם ייעלמו בהמשך).

לאחר מכן, צקו חלק מהבלילה למחבת עד שתכסה את כולה ולא יותר. לאחר כמה דקות בדקו, ואם היא שחומה – הפכו את החביתית לצד השני לעוד כמה דקות.

הסירו מהאש והניחו על נייר מגבת.

וכעת גשו להכנת המלית: כדי לעשות את זה כמו של סבתא בכפר ברוסיה, ערבבו יחד גבינה לבנה, ביצה, סוכר, קמח ותמצית וניל עד למחית יציבה.

עכשיו, חלק הכיף: הניחו במרכז כל חביתית כף גדושה מהמלית, ועטפו בשני צדדים נוגדים עד לקבלת “אריזה” יפה ומרובעת. את המתיקות הזו הניחו במחבת חמה ומשומנת בחמאה (לא לנסות להתחכם עם מרגרינה או שמן), וטגנו במשך כמה מחזורים עד לקבלת גוון זהוב ויפה.

בהגשה, הקפידו לזרות מעל אבקת סוכר, יש לה חלק לא מבוטל באפקט, ואם יש בנמצא צלחת חרסינה מעוטרת וכמה פירות יער טריים – העדיפו להגיש את המנה בגרסה הכי קרובה למקור. סבתא תודה לכם.

הגרסה הילדותית – מתכון שוקולדי ושובב

האמת שהמתכון הזה באמת מצחיק מרוב שהוא קל. בשתי מילים: שוקולד למריחה. בארבע מילים: שוקולד למריחה עם הפתעות.

הפעם לא תגלגלו אותו לריבוע, אלא תשאירו אותו פתוח ותקפלו לשלוש בסיום, ממש כמו קרפ – רק בחצי עבודה. הגרסה הבסיסית של הבלילה נשארת אותו דבר, רק שהגרסה הזו הולכת לזעזע את סבתא (ולרגש את הקטנטנים שלכם, בהתאמה).

מרחו על כל חביתית את השוקולד האהוב עליהם, ופרזו מעל פצפוצי שוקולד לבן, שייצרו אפקט צבעוני וימסו להם לאיטם. אפשרות נוספת לילדים קצת יותר גדולים (טוב נו, גם ילדים בגיל העמידה יכולים ליהנות ממנה) היא שוקולד למריחה ועליו נטיפי חמאת בוטנים או שערות חלבה.

כדי לשדרג את החגיגה, תוכלו לעשות יום שוקולד, בו כל אחד מהילדים יבחר מנה שוקולדית לטעמו. המתכון הזה לגמרי יכול להיות אפשרות, ורק תחשבו על שולחן שיש בו כמה בלינצ’סים עם שוקולד, כדורי שוקולד ועוגת שוקולד פשוטה – הילדים ירגישו שף ליום אחד, ושאר המשפחה תרוויח קינוחים מפנקים שיישארו לכל השבוע.

הגרסה הבריאה – מלית ירוקה רעננה

החביתיות, הידועות בצבען הלבן הדומיננטי, יכולות להפתיע לשם שינוי עם מלית בצבע ירוק עז, שתיתן קונטרסט בעין ופה. לאחר הכנת הבלילה הבסיסית, הכינו את המלית הריחנית ביותר שתכינו מעודכם: קצצו יחד עשבי תבלין טריים – המיקסים לשיקול דעתכם.

אחד השילובים המוצלחים הוא פטרוזילה, כוסברה, שמיר ונענע. ערבבו אותם היטב בינם לבין עצמם, ואחר מכן עם שמנת חמוצה, מעט שום כתוש, מלח ופלפל. הנועזים שביניכם יוכלו להוסיף מעט סומק, ולקבל מנה שהיא כמו סלט בפיתה.

מומלץ להגיש את החביתית חמה ואת המלית קרה, כך שבכל ביס יתגלה ניגוד גם ברמת הטעם וגם ברמת הטמפרטורה. בתאבון!

הגרסה המתוחכמת – לאמיצים בלבד

בלינצ’ס ממש לא חייב לבוא במתיקות מוגזמת, וממש לא מנה לילדים בלבד. בדומה לפנקייק, אפשר לשחק עם המנה הזו בכל מיני דרכים, כשאחת הדרכים הטעימות היא הגרסה המתוקה-מלוחה-חריפה, למבוגרים בלבד. ולמרות שהוא עושה כזה הבדל משמעותי, המשחק הזה ממש פשוט להכנה.

צרו את אותה הבלילה מהסעיף הקודם, אבל את הבלילה אתם הולכים להכיר הפעם מהצד השני: במקום ריקוטה עדינה השתמשו בשמנת חמוצה 27% שעוד לפני המלוח נותנת קיק של חמיצות במקום הנכון. הוסיפו לה שבבי בצל מטוגן וחלפיניו בנגיבות, תבלו במלח ופלפל, ותתענגו על המבט של כל סועדי השולחן עם הביס הראשון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות