האב השכול: “מירון זה לא התחום של נתניהו, הדברים לא הגיעו אליו”

הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז"ל שנספה באסון: "התרשמתי שנתניהו ניסה לעשות כראש ממשלה את תפקידו נאמנה" • מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר גיבה את נתניהו: הייתה החלטה להפקיע את השטח במירון לפני האסון - ו"ההחלטה הזאת התמוססה בהליכים משפטיים"
חרדים 10
כ"ה תמוז התשפ"ב / 24.07.2022 13:31

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו העיד בשבוע שעבר בוועדת החקירה ל’אסון מירון’ – וטען כי אין לו אחריות באסון.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז”ל שנספה באסון, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב־103fm, והצדיק את ראש הממשלה לשעבר.

הרב פוגל: “אני התרשמתי מנתניהו שהוא באמת ניסה לעשות כראש ממשלה את תפקידו נאמנה, כאשר מתחתיו אנשים ומערכת של פקידים ואנשי ביצוע שצריכים לבצע את התפקידים. אני לא מכיר אישית את נתניהו, אבל אני חייב לציין שמהיכרות שלי כאזרח, מירון זה לא התחום של נתניהו. הוא הציג בעדותו שהוא הגיע לנושא מירון רק דרך הנושא של הקורונה. מבחינתו, זו הייתה האחריות שלו כראש הממשלה, למנוע את המגפה ככל שניתן”.

הוא הדגיש: “אני נותן פטורים בקושי לעצמי, אבל זו משמעותה של הדמוקרטיה. הייתי בוועדה והיו מספר מכתבים מלמעלה מ־10 שנים וגם דו”ח מבקר המדינה. זו נקודה שצריך לשים עליה פרוז’קטור – חייבת להיות מציאות שבה מישהו יהיה במעקב מתמיד. אני התרשמתי מעדותו של נתניהו שהדברים לא הגיעו אליו ואולי זאת בדיוק הבעיה, אבל לכל בעיה צריך להיות פתרון. לדוגמה, צריך לבקש שבהר יהיו סדרנים חרדים מכל הגוונים של החרדיות, ולשחרר את המשטרה רק למקרי חירום”.

הרב פוכל הוסיף: “הבעיה הזאת צריכה לבוא לפתרון, לא דרך ראשו של נתניהו. יש פוליטיקאים שזה החצר שלהם, יש אנשים שמקבלים משכורת שזו החצר שלהם. אני חושב שצריך לעשות כאן בדק בית רציני מאוד, במשטרה וגם בגורמים החרדיים שמירון יקר לליבם, אבל לא באו וצעקו את הצעקה שזה מסוכן, או צעקו אותה חלש מדי”.

אייל גבאי, מנכ”ל משרד ראש הממשלה לשעבר, גיבה את נתניהו וסיפר: “מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס ז”ל תפס אותי ב־2010, אמר לי, ‘אני עושה דו”ח מעקב, אני רוצה שתטפל בזה’. הגענו למתווה, שבסופו של דבר הייתה החלטה ב־2011, שאמר שצריך להפקיע את השטח כי באמת פתרון אחר לא היה”.

לדבריו, “משהו שם גרם למדינה להתפשר, לא יודע אם זה מהייעוץ המשפטי. באיזשהו מקום, בהליכים המשפטיים, ההחלטה הזאת התמוססה, ועל זה כואב הלב”.

הו הוסיף: “אם מישהו חושב שיש בעיה באירוע במירון, יש מגוון אנשים שיש להם סמכות לחסום את האירוע, והאנשים הללו לא השתמשו בסמכות שלהם. בסופו של דבר, לראש הממשלה אין סמכות להחליט על אי קיום האירוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסמול נוכל נוכללללללללללללללללללללללללללללללללל
    24/07/2022 14:25
    יודי 1
  1. אסון כאוב כזה הוא גזרה משמים. הרי כל שנה יש הילולא כל שנה עבר יחסית בסדר עם אותם אמצעי הגנה ואפילו יותר מכל שנה. אני מתפלא על חרדים שיודעים הכל בידי שמים ושהכל נהיה בדברו הוא עשה עושה ויעשה. יש כאן כפירה ממש. מציע לכם לא להצטרף לעליהום נגד ביבי כל כלי יוצר עליו לא יצלח ב”ה. המשתף פעולה עם הסמול הרודף והאכזר והאנטישמי דינו הוא כרודף גם הוא. רק שאלה קטנה למה אין ועדת חקירה על הסכם אוסלו 2000 קרבנות לא 45 כן הי”ד כשיכלו מיום ראשון לעצור ןלמנוע 2000 קרבנות ממש חינם. הי”ד ובוודאי שגם זה בידי שמים אבל מי שפתח פתח לסכנה ראוי להיענש כמו הסמולנים שהם יזמו הסכם אוסלו הארור