יאיר לפיד מאיים על פוטין: “סגירת הסוכנות ברוסיה תשליך על היחסים”

לאור כוונת הרוסים להפסיק את פעילות הסוכנות היהודית: מחר תמריא למוסקבה משלחת משפטנים נרחבת, כדי להתמודד משפטית מול המהלך
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשפ"ב / 24.07.2022 11:35

ראש הממשלה יאיר לפיד כינס הבוקר (ראשון) דיון על פעילות הסוכנות היהודית ברוסיה, לאחר שמשרד המשפטים הרוסי דרש בשבוע שעבר מבית המשפט במוסקבה להפסיק את פעילות הסוכנות ברחבי המדינה.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

בדיון השתתפו שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שר השיכון זאב אלקין, שר התיירות יואל רזבוזוב, נציגי המל”ל והסוכנות.

מחר תמריא למוסקבה משלחת משפטנים נרחבת, על מנת להתמודד משפטית מול המהלך של משרד המשפטים הרוסי והאשמות המופנות כלפי הסוכנות על שימוש וסחר במידע.

ראש הממשלה לפיד אמר בדיון: “היחסים עם רוסיה חשובים לישראל, הקהילה היהודית ברוסיה גדולה וחשובה ועולה בכל שיח מדיני עם הממשל במוסקבה”. הוא שיגר איום לפוטין: “סגירת משרדי הסוכנות תהיה אירוע חמור שישליך על היחסים”.

ראש הממשלה הנחה את המשלחת המשפטית להיות מוכנה ליציאה למוסקבה מיד כשיתקבל האישור הרוסי לשיחות ולעשות כל מאמץ למיצוי הדיאלוג המשפטי, ובמקביל להמשיך ולקדם דיאלוג מדיני בכיר בנושא.

עוד סוכם כי מנכ”ל משרד החוץ ימשיך לתכלל את הנושא מול כל הגורמים.

שרת העליה והקליטה תמנו שטה: “עליית יהודים לישראל היא זכות בסיסית שקיימת לכל יהודי בעולם. פעילות הסוכנות היהודית מתרחשת בכל רחבי אירופה ויתר היבשות, כך גם ברוסיה, בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות. אין שום סיבה מוצדקת לעצירת הפעילות של הסוכנות ועל כן מתקיימים מאמצים דיפלומטים להבהרת הסוגיה והסדרת הפעילות בתיאום. כפי שידענו לעבוד בשיתוף פעולה עם השלטונות ברוסיה במשך עשורים רבים אין לי ספק שימצאו הפתרונות ההולמים”.

בסוכנות היהודית ברוסיה עובדים 200 בני אדם שאמונים על 600 אלף יהודים זכאי זכות השבות. בסוכנות מעריכים כי מתוך כל אותם זכאי חוק השבות יש צפי לעלייה של 15,000 אלף יהודים בשנה.

לפי דיווח ביום חמישי ב-RIA, בית המשפט במוסקבה קיבל תביעה שהגישה המחלקה הראשית של משרד המשפטים על פירוק שלוחת הסוכנות היהודית ברוסיה. הדיון נקבע ל-28 ביולי.

לדברי ראש הקונגרס של יהודי רוסיה, יורי קנר, “הדרישה לסגור את הסוכנות מהווה צעד לא ידידותי כלפי ישראל, ועשויה לזרז את עזיבת היהודים את רוסיה”.

הטענה הרוסית היא שהסוכנות מפרה את חוק הפרטיות במדינה, מאחר וזו אוספת מידע על יהודים וזכאי חוק השבות שמעוניינים לעלות ארצה, כולל מידע על משלח ידם.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ללפיד יש ד"ר בלהבעיר בעירות. לגבי
    24/07/2022 15:40
    מלכה
  1. בקשר לסוכנות, לא נורא. אם יסגרו, הם
    מעודדים גויים להגר לארץ.
    הרוב שהסוכנות מביאה, אינם יהודים.

  2. ההההה
    25/07/2022 10:51
    ראס
  3. האפס הזה מאיים על פוטין
    עוד ילמד לקח….
    תפסיקו לעזור לנאצים באוקראינה.יעזור רם מישהו ילמד אותו קצת היסטוריה.בזכות הרוסים האפס הזה שנקרא לפיד חיי בכלל.גועל נפש!!!

  4. רוסיה
    25/07/2022 11:52
    איציק
  5. ראש ממשלה של מי ? לא הבנתי פרזנטור נמוך ומשתמט משרות משמעותי

  6. העכבר איים על האריה .פשוט ליצן
    26/07/2022 08:58
    זבולון
  7. לפיד גרם לכך וכרגע מוסיף להוכיח שאין גבול לטפשות