אורבך: איילת שקד קיבלה הזדמנות, היא נמצאת כעת בפרשת דרכים

ח"כ ניר אורבך לא יודע אם יישאר בימינה: "שקד מתלבטת בין ללכת לממשלת אחדות עם הערבים - כיוון לא ברור שכבר ניסינו והוא נכשל, לבין חזרה לגוש הימין בראשות נתניהו" • בעקבות ריאיונות שבהם שלל ישיבה בממשלת ימין צרה, שקד לכהנא: תאם מסרים או שתתמודד בחוץ
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשפ"ב / 24.07.2022 10:50

חבר הכנסת ניר אורבך מימינה סיפר היום (ראשון), בראיון לרדיו ‘גלי ישראל’ על ההתמרכזות של נפתלי בנט – שהובילה, בין היתר, לנפילת ממשלתו, ועל ההתלבטות של שרת הפנים איילת שקד בימים אלו.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

“שקד נמצאת היום בפרשת דרכים, היא מתלבטת בין ללכת לכיוון לא ברור שכבר ניסינו והוא נכשל – ממשלת אחדות שהיא למעשה ממשלה עם הערבים, הכיוון השני זה ללכת חזרה לבייס, לחזור חזרה בצורה מלאה לגוש ימין בראשות נתניהו”, אמר אורבך.

לטענתו, אם שקד תבחר בגוש הימין היא צריכה להתפטר מיד מהממשלה של לפיד, “כי זה דיסוננס בעיני”.

אורבך סיפר: “אני לא יודע אם אשאר בימינה, המערכת הפוליטית כולה כרגע בערפל. כן, אני נותן עצות לאיילת שקד, איילת קיבלה כעת הזדמנות”.

הוא סיפר על הסרטון שפרסם בשבוע שעבר, בו הדגיש כי נכשל הניסוי להקים ממשלה עם רע”מ.

“מסר אחד היה לחדד את אירוע הפלת הממשלה, החלטתו של בנט להפיל את הממשלה אחרי השיחה איתי, בה הוא הבין שזה נגמר. המסר השני הוא פניה לציבור שנמצא בוואקום, הציבור שלא יכול להצביע לליכוד מצד אחד, ומצד שני מרגיש שהציונות הדתית קיצונית מדי מבחינתו. למעשה חזרה לבייס שהיה איתנו עשור.

“הגעתי לקו האדום ונכנסתי לבנט, הבטחתי לו שלא אפתיע אותו, אבל זה לא היה הדדי. גם לאופוזיציה היה ברור שאני הולך לכיוון הזה ועשיתי את זה. עמדתי מול בנט ואמרתי: ׳העסק הזה נגמר׳. בנט התמרכז”, קבע אורבך.

“לי לא הייתה הוראה לא להתראיין ב’גלי ישראל’, באתי היום להתראיין מתוך כבוד אליך. אני מאד מכבד את ‘גלי ישראל’ ואת אנשי התקשורת שנמצאים בו ואת בעליו. ‘גלי ישראל’ נקט בעמדה מאד ברורה. אני חושב שמעבר למהות יש פה מורכבות מאד גדולה לגבי השיח. בשנה האחרונה ניסיתי לשחק לפי מה שלדעתי הציבור ששלח אותי רצה, נכון, בחלק מהדברים הניסוי הזה נכשל. בשיח התקשורתי וגם הציבורי דברים מהותיים מפוספסים כשהשפה היא קשה”.

ברשת ב’ דווח הבוקר על שיחה קשה שנערכה לאחרונה בין יו”ר ימינה, השרה איילת שקד, לבין חבר מפלגתה, סגן השר מתן כהנא. במהלך השיחה הבהירה שקד לכהנא שאם לא יישר קו עם המסרים שהיא מבקשת לקדם, הוא לא יהיה חלק מימינה וייאלץ לפעול לבד.

הרקע לדברים היו כמה ריאיונות שהעניק כהנא לתקשורת ובהם אמר שממשלת ימין צרה תהיה אסון ושהוא אינו מתכוון להשתתף בממשלה שכזו.

האמירה הזו גורמת נזק לשקד, שמנסה למצוא את דרכה אל ליבם של מצביעי הימין. שקד גם ביקשה מכהנא שלא להתראיין בתקופה הקרובה ללא תיאום איתה.

מהלשכות של שקד וכהנא נמסר בתגובה משותפת: “כהנא ושקד מדברים יום יום ומתואמים ביניהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות