טרגדיה: כליל נשאב לבולען בבריכה בכרמי יוסף – ואותר ללא רוח חיים

מסיבה הפכה ברגע לאסון: המחלצים איתרו את גופתו של הנעדר בתוך הבור • המצילה מספרת: "פתאום נוצרה מערבולת במרכז הבריכה, ועלו גלים מסביב. לא ראיתי דבר כזה מעולם"
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשפ"ב / 21.07.2022 19:01

לאחר ארבע שעות של דאגה:  כליל קמחי ז”ל, בן 32 מתל אביב, שנבלע לתוך בולען בבריכה פרטית בחצר בית ביישוב כרמי יוסף שבמועצה האזורית גזר – אותר ללא רוח חיים.

על פי עמוד הפייסבוק שלו קמחי למד באוניברסיטת רייכמן בבינתחומי בהרצליה. הוא חגג את יום הולדתו האחרון ב־20 במאי השנה.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

צוותי כיבוי והצלה הוזעקו אל הבית לאחר שהבולען נפער בזמן מסיבת בריכה.

גבר בן 34 חולץ במצב קל עם חבלות קלות בגופו, ועשרה נוספים טופלו כנפגעי חרדה.

בגלל אתגרי הקרקע, יחידות החילוץ דיפנו את המנהרה כדי שיוכלו להיכנס פנימה ולחפש אחר הנעדר. בתום ארבע שעות של חיפושים הוא נמצא, כאמור, ללא רוח חיים.

המצילה במסיבה, אביב בובליל,  שנערכה בבריכה הפרטית סיפרה ל’ישראל היום’ את שארע: “הגעתי לאירוע ברגע האחרון כמצילה. האירוע היה די רגוע יחסית. שישה או שמונה אנשים שחו בבריכה והיתר כ־30 עד 40 איש עמדו מסביב. פתאום נוצרה מערבולת במרכז הבריכה, ועלו גלים מסביב. לא ראיתי דבר כזה מעולם. אני לא יודעת איך לתאר את זה אפילו. דבר ראשון דרשתי מכולם לצאת מהמים ואז הבולען נחשף וכל המים נשאבו פנימה. זה היה עניין של מאית השניה. כולם היו בהיסטריה״.

בובליל סיפרה כיצד אחד המתרחצים נשאב אל תוך הבולען וחולץ על ידי הנוכחים שהבחינו בו. “הוא צעק ”הצילו, תעזרו לי’, והיו מי שמיהרו למשוך אותו. אחרי כמה דקות הבנו שאחד המשתתפים במסיבה נעדר. בהתחלה עוד חשבו שאולי הוא נכנס לתוך הבית או עזב את המקום. ניסו לחייג אליו והוא לא ענה.

“אני עדיין לא מעכלת את האירוע. אני מצילה כבר כמה שנים ומעולם לא חוויתי אפילו אירוע של טביעה״.

להב שלום דוידוביץ, דובר תחנה אזורית איילון בשירותי הכבאות וההצלה, סיפר: ”במסיבת בריכה שנערכה בבית פרטי בכרמי יוסף נפתח בולען מתחת לבריכה. במקום היו שני לכודים – אחד יצא בכוחות עצמו, השני נעדר. חשש לבולענים נוספים וקריסת קרקע”.

חובש רפואת חירום במד”א אורי דמארי: “מדובר באירוע חריג מאוד. כשהגעתי למקום ראיתי בור שנפער בתחתית הבריכה הריקה. אנשים שהיו במקום סיפרו לי שלפתע נפער הבור ובתוך שניות בודדות כל המים של הבריכה נשאבו פנימה. גבר בן 34 שחילץ את עצמו מתוך הבור ישב מחוץ לבריכה כשהוא נסער. הוא סבל מחבלות קלות בראשו ובגפיים ולאחר טיפול רפואי פינינו אותו לבית החולים. האנשים שהיו במקום מכירים אחד את השני ודיווחו לנו שיש אדם אחד שנעדר וכוחות מיוחדים של הכיבוי פועלים כרגע על מנת לאתר ולחלץ אותו מתוך הבור”.

מאיר זנדר, חובש איחוד הצלה: “מדובר בזירה מורכבת. לדברי המתרחצים תוך כדי שהותם בבריכה נפער בולען בבריכה ובעקבות כך גבר כבן 30 נלכד בהריסות. כוחות כיבוי פעלו לחילוץ גופתו ולמרבה הצער נקבע מותו בתום פעולות החילוץ”.

מרדכי כהנא, חובש נוסף של איחוד הצלה: “צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששהו בבריכה בזמן התרחשות האירוע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאלה: אם הארוע היה בשבת תוך כדי חילול ורמיסת השבת, האם על איחוד הצלה היה להגיע למקום בניסיון לחלץ ?
    24/07/2022 17:46
    ישראלי=מי שמזרע ישראל אבינו ללא תלות במקום הלידה, המגורים וסוג האזרחות
  1. שאלה: אם הארוע היה בשבת תוך כדי חילול ורמיסת השבת, האם על איחוד הצלה היה להגיע למקום בניסיון לחלץ ?