החרדי שלא התקבל לעבודה בנתב”ג בשל השבת הגיש תביעה על אפליה

משה גולדברג, חרדי תושב בית שמש, שנתקל בתנאי סף למשרת עובד שינוע בנתב"ג - עבודה בשבת - תובע את רשות שדות התעופה, בגין אפליה • פרקליטו: "למרשי נגרם עוול חמור ביותר"
יוני גרין
כ"ב תמוז התשפ"ב / 21.07.2022 15:44

אפליית שומרי שבת בנתב”ג – עכשיו התביעה: תביעה בסך 139 אלף שקל הוגשה הבוקר (חמישי) על ידי מושי גולדברג, חרדי תושב בית שמש, שניסה להתקבל למשרה כעובד שינוע בנתב”ג אך נתקל בתנאי סף הכולל עבודה בשבת.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

גם לאחר שמוישי התחייב כי יעשה משמרות נוספות בלילות – הוא נדחה.

הדבר עורר סערה ציבורית רחבה ולמרות זאת עדיין רשות שדות התעופה סירבה לקבלו.

הבוקר הגיש מוישי תביעה בגין אפלייה ועבירה על חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. זאת בהמשך לפסיקת בית הדין לעבודה בפרשת ‘קניון הזהב’, אשר  גם במקרים שבהם המעסיק פתוח בשבת אסור לו להפלות.

עו”ד מיכאל ליטווק, יועמ”ש של ‘בצלמו’, המייצג את משה גולדברג: “למרשי נגרם עוול חמור ביותר. נמנעה ממנו האפשרות לעבוד ולהתפרנס ממשלח ידו אך ורק בגלל אמונתו ושמירת אורח חייו. מרשי ניסה להתקבל לעבודה ואף הציע שיעבוד במקום שבתות – לילות נוספים אך סורב.

“מדובר באפלייה בוטה של חוק שיויון הזדמנויות בעבודה, ובניגוד מוחלט לפס”ד ‘קניון הזהב’. בטוחני שבית הדין לעבודה יקבל את תביעת מרשי ויפסוק את מלוא סכום הפיצויים עבורו.

“לא ניתן שחברות ממשלתיות יפגעו בפרנסה של מבקשי עבודה שרק רוצים לשמור את אמונתם ודתם”.

ח”כ משה אבוטבול, יו”ר השדולה למען השבת, אמר: “אני מברך את ארגון בצלמו על הגשת התביעה למען משה גולדברג. לא ייתכן שבמדינת ישראל, המדינה היהודית, יפלו וידירו שומרי שבת מעבודות ועוד בחברות ממשלתיות. בכוונתי להתייצב לדיונים ולחזק את המאבק. אני קורא לכל מי שמופלה עקב שמירת שבת לא לוותר ולהגיש תביעה”.

מרשות שדות התעופה נמסר“למרות שזומן למבדקים הוא בחר בדרך אחרת. רשות שדות התעופה תמשיך לקלוט בני כל המגזרים על פי צרכיה המבצעים. ברשות שדות התעופה למעלה מ-30 אחוז מהעובדים אינם עובדים בשבתות”.

יצוין, כי גולדברג לא קיבל כל מייל או זימון אחר למבדקים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות