לימודי משפטים: איפה אפשר ללמוד? מהם תנאי הקבלה?

יש מגוון רחב של מכללות ואוניברסיטאות שפותחות את שעריהן לסטודנטים בתחום המשפטים • אם אתם מתעניינים בלימודי משפטים - תיכנסו אל שוקיסט ותבדקו את ההתאמה שלכם
תוכן שיווקי
כ"ב תמוז התשפ"ב / 21.07.2022 13:01

לימודי עריכת דין הפכו בשנים האחרונות לנחשקים ביותר. המסלול של לימודים אלו נחשב לוותיק מאוד בהיסטוריה הכלל עולמית.

בעבר היו משפטנים מגיעים מהעולם הפילוסופי שנוגע להוגי דעות. משום שאז דנו בעיקר בכל הנוגע לזכויות אדם, אתיקה, דאגה לשכבות החלשות. אם הנושאים האלו מעניינים אתכם, וודאי תשמחו לדעת שאתם צריכים לבדוק פרטים נוספים על המקצוע הוותיק ביותר שמאפשר להגיע לפתרון בסכסוכים  מורכבים ומביא לתחושה של ביטחון כללי ויציבות.

איפה אפשר ללמוד לימודי משפטים?

יש מגוון רחב של מכללות ואוניברסיטאות שפותחות את שעריהן לסטודנטים שמתעניינים בתחום המשפטים. ניתן למצוא למשל מסלול של לימודי משפטים באוניברסיטה הפתוחה, באוניברסיטת תל אביב, מכללת אונו והרשימה עוד ארוכה. כך שאתם צריכים לבדוק מהו המקום המתאים לכם ביותר וכמובן, לשים לב שאתם עומדים בתנאי הקבלה.

מהם תנאי הקבלה ללימודי משפטים?

ראוי לציין כי לימודי משפטים תנאי קבלה משתנים בין מוסדות הלימוד השונים. ההבדל המשמעותי בא לידי ביטוי בין המכללות לבין האוניברסיטאות שפרוסות ברחבי הארץ. בכל מקרה, יש צורך להציג בזכאות לתעודת בגרות ישראלית מלאה עם ציון מעל ל-85.

בנוסף, יש להציג תוצאת בחינה פסיכומטרית של מעל 600 נקודות. כאשר ייבדק כי הציון מורכב מלפחות 120 נקודות שניתנו על פרק הבחינה באנגלית.

במה תוכלו לעסוק לאחר סיום לימודי תואר ראשון במשפטים?

 בסיום לימודי משפטים, הבוגרים יכולים ללמוד גם תואר שני בתחום. אלו שירצו להיכנס מיד אל התחום, יוכלו להתמחות במשרד עורכי דין ובסיום ההתמחות, הם יוכלו להתייצב בלשכה כדי לעבור את הבחינות בהצלחה. בחינות אלו יקנו להם את האפשרות לעבוד כעורכי דין לכל דבר ועניין, הן כשכירים והן כעצמאיים.

לרוב, בוחרים בוגרי לימודי משפטים (אשר גם עברו את הבחינה של לשכת עורכי הדין בישראל) לעסוק בתחום כשכירים בתור התחלה, ולצבור ניסיון מסוים. לאחר מכן, בוחרים רבים לפתוח משרד עורכי דין ולעסוק במקצוע כעצמאיים, או לנסות ולהצטרף למשרד קיים מתוך כוונה להתקדם ולהפוך לשותפים במשרד, בסופו של דבר.

כמובן שהעיסוק בעריכת דין נחלק לתחומים שונים בתוך עולם המשפטים, כאשר במהלך החלק האחרון של הלימודים ותקופת ההתמחות מחליטים כבר לאיזה כיוון מעוניינים לפנות. לדוגמה – ליטיגציה (ייצוג תובעים ונאשמים בבית המשפט), דיני משפחה (למשל – גירושין, סכסוכים משפחתיים שונים וכיוצ”ב), דיני מקרקעין (עולם הנדל”ן) ועוד.

כאמור, לאחר סיום לימודי משפטים ניתן גם להמשיך לתואר שני בתחום. זה יכול להעלות אותנו על אחד משני מסלולים – קריירה אקדמית (תואר שני ולאחר מכן דוקטורט במשפטים או בתחומים קרובים וקשורים) או יציאה לשוק העבודה עם השכלה אקדמית נרחבת ומתקדמת יותר, כזו אשר יכולה להעניק לנו יתרון משמעותי על פני מרבית בוגרות ובוגרי תואר ראשון בתחום.

לסיום

 אם אתם מתעניינים בלימודי משפטים, תיכנסו אל שוקיסט ותבדקו את ההתאמה שלכם. שיהיה בהצלחה!

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות