הזיג-זג: פוסל את אחמד טיבי ואיימן עודה? שינוי הכיוון של לפיד

ראש ממשלת המעבר נשא הצהרה בפתח ישיבת סיעת יש עתיד - ובה כבר נשמע אחרת מבעבר • "הבחירות יכולות להיות הזדמנות להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה בלי הקיצוניים" • מדובר בשינוי אסטרטגיה: במערכות הבחירות הקודמות הוא לא פסל הקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת
חרדים 10
כ"ב תמוז התשפ"ב / 21.07.2022 00:32

הזיג-זג של לפיד: ראש ממשלת המעבר נשא הערב (רביעי) הצהרה בפתח ישיבת סיעת יש עתיד שנערכה בתל אביב – ובה נשמע אחרת מבעבר.

מדבריו עלה, כי הוא פוסל שיתוף פעולה עם בן גביר והרשימה המשותפת. “הבחירות האלה נכפו עלינו, אבל הן יכולות להיות הזדמנות שלא תחזור לצאת מהפלונטר, להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה בלי הקיצוניים”, אמר.

הפרשנית הפוליטית דפנה ליאל מחדשות 12 ציינה, כי מדובר בשינוי קו של לפיד, שכן במערכות הבחירות הקודמות הוא לא פסל הקמת ממשלה עם המשותפת, אלא ציין שהם מייצגים את החברה הערבית ומוכן לשתף עימם פעולה.

גם לאחר שהקואליציה עמדה לקרוס, הוא קידם שיתוף פעולה עם אחמד טיבי וחבריו, אך המהלך נבלם על ידי ניר אורבך.

אלא שהפעם הוא החליט לשנות גישה, ככל הנראה על רקע הלחץ שמופעל עליו – לנוכח קמפיין האגרסיבי של נתניהו שטוען שללפיד יש ממשלה עם המפלגות הערביות.

בנוסף, האמירה הזו מייצגת יישור קו לזה שהציגו גנץ וסער.

ליאל מציינת כי מדובר בהימור – שכן ‘גוש רק לא נתניהו’ ממילא מתמודד עם בעיית אדישות קשה בחברה הערבית. בסקר האחרון קיבלו יחד 10 מנדטים כשבעבר כבר הביאו 13 ו-15. אם גם לפיד יפסול אותם, זה עלול להעמיק את האדישות ולהוריד את אחוזי ההצבעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות