כהנא נגד ‘הארץ’: יש לאפשר לנשים המעוניינות בכך – אירועים בהפרדה

אחרי המתקפה של 'הארץ' נגד עיריית תל אביב, על שאפשרה להקרין סרט לנשים בלבד - סגן השר לשירותי דת צייץ: "כשאנחנו מבטלים אירועים לנשים בלבד, אנחנו לא מעצימים אותן אלא פוגעים במה שמגיע להן"
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשפ"ב / 20.07.2022 22:19

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב הערב (רביעי) בחשון הטוויטר שלו, על המתקפה של ‘הארץ’ נגד עיריית תל אביב, על שאפשרה להקרין סרט לנשים בלבד.

כהנא כתב: “מן הראוי לאפשר לנשים המעוניינות בכך אירועים בהפרדה מגדרית. בישראל קיימים ציבורים מגוונים ומגיע להם לקבל שירותים מהמדינה ומהעיריות”.

הוא הדגיש: “כשאנחנו מבטלים אירועים לנשים בלבד המיועדים לנשים דתיות, יהודיות או מוסלמיות, אנחנו לא מעצימים אותן אלא פוגעים במה שמגיע להן לקבל בזכות”.

לפי הידיעה ב’הארץ’, “עיריית תל אביב תערוך הקרנת סרט לנשים בלבד במתנ”ס בדרום העיר. זאת, בניגוד להצהרתה לפני כשנה, שהיא אינה מאפשרת ‘הפרדה בין נשים לגברים באירועים במרחב הציבורי’. לטענת העירייה, ‘אין כל פגם – מהותי או משפטי – בקיום האירוע באופן ייעודי לנשים ונערות'”.

עוד נאמר בידיעה, כי “בתגובה לפניית ‘הארץ’ מסרה העירייה כי תושבות השכונה היו אלו שביקשו את הגבלת האירוע לנשים בלבד, וכי ישנה גם חשיבות ל’מספר האירועים הנערכים בהפרדה, מתוך כלל האירועים. מיותר לציין כי בעיר נערכים אירועים בהפרדה לעיתים נדירות, ורק במקרים העומדים בקריטריונים של חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני זוכר
    20/07/2022 23:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. את הכתבה שלך בארץ שליברמן לא האמין כמה רחור הלכת…