“יוצר קושי” ביחסים: פוטין זועם על מינוי לפיד לתפקיד ראש הממשלה

ברוסיה לא מרוצים מכניסת לפיד ללשכת ראש הממשלה • הסיבה: הגינויים החריפים שלו נגד המלחמה באוקראינה והגדרת הפעולות של רוסיה "פשע מלחמה" • בישיבת סיעת יש עתיד ביצע לפיד זיגזג: קרא להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים - ובכך פסל את 'המשותפת'
אריה ריבקינד
כ"ב תמוז התשפ"ב / 20.07.2022 21:00

הנשיא פוטין נגד לפיד: שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, העביר מסרים לגורמים ישראליים בשיחות סגורות בשבועיים האחרונים, לפיהם ברוסיה לא מרוצים מכניסת יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה.

על פי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, המתבססים על שלושה מקורות שונים שנחשפו לדבריו של השגריר, הרקע לדברים הוא הגינויים החריפים של לפיד למלחמה באוקראינה והגדרת פעולות רוסיה “פשע מלחמה”.

עוד טען השגריר, כי המינוי “מייצר קשיים” ביחסים בין המדינות.

יצוין, כי לפיד היה הראשון בישראל שכינה את המלחמה באוקראינה “פשע מלחמה רוסי”, והאשים את הרוסים בפגיעה מכוונת באוכלוסייה אזרחית. בעוד ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט דגל בגישה יותר מאוזנת כלפי הרוסים, לפיד כשר חוץ – היה זה שהוביל את הטון התוקפני.

שגרירות רוסיה מסרה בתגובה: “שמנו לב לכמה הערות והצהרות של גורמים ישראליים בנוגע למבצע הצבאי המיוחד הרוסי באוקראינה. אנו מקווים שישראל תבחר בגישה חסרת פניות, מאוזנת ושקולה יותר בנושא זה. לדעתנו, זה יהיה תואם לאופי הידידותי ועמוק השורשים של יחסי רוסיה-ישראל שאנו בונים יחד כבר יותר מ-30 שנה”.

בתוך כך, הערב ביצע לפיד זיגזג, כאשר בישיבת סיעת ‘יש עתיד’ שנערכה בתל אביב, קרא יו”ר המפלגה להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה.

למעשה מדובר בשינוי קו: לפיד פוסל לראשונה שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת, ככל הנראה בעקבות הקמפיין של בנימין נתניהו

“הבחירות האלה נכפו עלינו”, אמר לפיד. “אבל הן יכולות להיות הזדמנות שלא תחזור לצאת מהפלונטר. להקים ממשלה לאומית רחבה ויציבה, בלי הקיצונים. רק דבר אחד יאפשר לזה לקרות: יש עתיד גדולה, חזקה, שתייצב את הספינה הישראלית”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות