אלפים הקימו 6 נקודות יישוב חדשות ביו”ש: המשטרה חוסמת

אלפי בני אדם עלו לשש נקודות ברחבי יהודה ושומרון • המשטרה והצבא בכוננות פינוי: שוטרים הקימו מחסומים בדרכים • פנייה דחופה ליועמ"ש: "מונעים חופש תנועה מאזרחים שנוסעים לשגרת יומם ללא סיבה" • סמוטריץ': "מדיניות הספר הלבן של גנץ לפיד ושקד. הסירו ידיכם מההתיישבות!"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"א תמוז התשפ"ב / 20.07.2022 19:02

אלפי בני אדם משתתפים הערב (רביעי) ביוזמה של תנועת ‘נחלה’ להקים יישובים חדשים – ומתמודדים עם ניסיונות המשטרה והצבא למנוע את ההתיישבות היהודית בארץ ישראל.

התנועה מסרה כי עד כה עלו לקרקע שתי נקודות התיישבות באזור קרית ארבע, שתי נקודות בבנימין באזור פסגות ובאזור גוש טלמונים, נקודה בשומרון באזור רבבה ונקודה באזור ברוכין.

עד כה הוקמו שש נקודות התיישבות חדשות: שתי נקודות עלו לקרקע בסמוך לקרית ארבע – אחת ממזרח ליישוב והשנייה צפונית ליישוב. שתי נקודות נוספות הוקמו בבנימין באזור פסגות ובאזור גוש טלמונים, עוד שתי נקודות עלו בשומרון – אחת באזור רבבה והשנייה בברוכין.

יו”ר נחלה, צבי אלימלך שרבף, נשא דברים בצומת גוש עציון: “הארץ הזו כולה שלנו. ג’נין שלנו, רמאללה שלנו, השטחים האלה הם שלנו. עם ישראל בסופו של דבר התיישב בכל ארץ ישראל”.

המשטרה הקימה מחסומים רבים בדרכי הגישה לאזורים אלה והיא בודקת רכבים ולא מאפשרת למי שאינם מתגוררים ביישובים הסמוכים לעבור ומורה להם להתרחק מהמקום.

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון יצאו נגד הממשלה וכוחות הביטחון בעקבות חסימות הכבישים. ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, פנה ליועצת המשפטית לממשלה עו״ד גלי בהרב מיארה בדרישה בהולה שתורה לשר הביטחון והשר לבטחון פנים להפסיק למנוע חופש התנועה מאזרחים וילדים שנוסעים לשגרת יומם ללא כל סיבה.

צילום: יהונתן זינדל, פלאש90

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, אמר בתגובה לפעילות הנרחבת של מערכת הביטחון נגד ההתיישבות בהוראת הממשלה: “אלפי מבנים בלתי חוקיים של ערבים בכל רגע נתון –  ואפס מעש כדי למנוע מצד גנץ ומערכת הביטחון. התיישבות יהודית חדשה – וחצי מערכת הביטחון על הרגליים כדי למנוע. מדיניות הספר הלבן של גנץ לפיד ושקד. הסירו ידיכם מההתיישבות!”

ח”כ אורית סטרוק הגיעה לאזור צומת גוש עציון, שם אמרה: “ארץ ישראל כולה שלנו. חובתנו לבנות אותה. יותר מדי זמן הפקרנו את האזורים האלו. כעת הגיע הזמן ליישב אותם. בני גנץ מוכיח שהוא יודע להילחם על שטחי סי רק שזה לא לצד הנכון. בושה שהוא מפקיר את הארץ לערבים. בושה בושה בושה”.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב: “הכוונה של קבוצת פורעי חוק להקים מאחזים בלתי חוקיים בשטחי יהודה ושומרון, פוגעת ביכולת של משטרת ישראל וצה”ל לבצע את משימות הביטחון השוטף ולהגן על ביטחונם של אזרחי ישראל. אנחנו לא בתקופת חומה ומגדל, ופעולות עברייניות שכאלו ייענו באופן נחרץ על ידי כוחות הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מר רע לב
    21/07/2022 01:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למה אנחנו לא בתקופת חומה ומגדל?
    וכי היום הממשלה פחות עויינת יהודים?
    עוד נתגעגע לתקופת השלטון הבריטי…