“דפק שם איזה חיוך כמו של ילד ש’דפק’ רוגעלך לפני הקידוש. הזיה”

כתבתו של העיתונאי גיל תמרי מחדשות 13 ממכה שבסעודיה - ממשיכה להסעיר חיים לוינסון בחר לתקוף את הסעודים: "למה אנחנו מקבלים טוטאליטריות כזו?" • מגל השיב: "יש גם ביהדות"
חרדים 10
כ"א תמוז התשפ"ב / 20.07.2022 16:30

גיל תמרי, עורך חדשות החוץ של חדשות 13, עורר סערה כאשר שידר ביום שני כתבה על העיר מכה שבסעודיה. תמרי צילם את הכתבה מתוך העיר, למרות איסור הכניסה, לפי הדת המוסלמית, למי שאינו מוסלמי.

היום (רביעי) שוחחו ינון מגל וחיים לוינסון ב-103FM על הפרשה.

מגל פתח את הדיון: “גיל תמרי נסע למכה, שהיא עיר שאסור ללא מוסלמים להיכנס אליה, ועשה כתבה”.

מיד לוינסון בחר לפתוח בביקורת על תמרי וגם על הסעודים: “החיוך של גיל תמרי, כאילו הצליח להסתנן לאיזה מקום, הוא דפק שם איזה חיוך כמו של איזה ילד ש’דפק’ רוגלך לפני הקידוש בבית כנסת – זו הזיה בעיניי. מצד שני, כל הדאגה לקודשי האסלאם, אני לא מצליח להבין מבחינה אידאולוגית גרידא, למה אדם לא יכול להיכנס למכה? אתה יכול הרי ללכת לוותיקן, מוסלמי יכול להיכנס לבית כנסת. אתה הרבה פעמים עושה את זה כשאתה מטייל בעולם – נכנס לכנסייה, נכנס למסגד, סתם מסתכל. למה אנחנו מקבלים את הטוטליטריות הזאת כמובן מאליו?”.

מגל השיב: “יש את זה לדעתי גם ביהדות. רק ליהודים אסור להיכנס להר הבית, לצורך העניין”.

לוינסון: “אז זה גם לא בסדר. תאר לעצמך שיגידו שהכותל המערבי זה רק ליהודים ושמוסלמים ונוצרים הם טמאים, ‘הם לא יכולים להיכנס לכותל’. עצם הקבלה הזאת, שהדת זו המדינה והמדינה זו הדת, ולפי הדת, זרים הם טמאים ואסור להם להיכנס למכה – זה פחות בסדר העדיפויות שלי בחיים”.

מגל: “מצד שני, זה המצב, זו המציאות. לא כל דבר בחיים, אתה מתנהל לפי איך שנראה לך, ואתה צריך לכבד מנהגים של מקומות. אתה זר בארץ זרה, ברומא תתנהג כרומאי”.

לוינסון: “אין לזה גם שום ערך עיתונאי. הוא נכנס למכה, מתיישב באוטו, מחייך, ‘חלום חיי היה להגיע למכה’, אני מאחל לך חלומות יותר מעניינים, שחלום חייך יהיה לגור בקופנהגן, לא לנסוע למכה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להבדיל
    21/07/2022 00:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אסור לגוי להיכנס לפנים מן החיל בהר הבית וק”ו לבית המקדש.
    אך גם בבית ההמקדש עצמו יש הגבלה עד איפה נשים יכולות להיכנס, ישראלים וכוהנים.
    לכל אחד יש את המקום שלו.
    כל הדתות למדו מהיהדות.