הראשל”צ: “אם מבטלים תקן של רב, לבטל את תקן הרב האשכנזי”

הראשון לציון, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס לקידום חוק רב ראשי אחד לישראל ואמר: "הראשון לציון הוא תפקיד שקיים כבר 380 שנה, ואסור בתכלית לבטל מסורת חשובה זו" • "אם רוצים לבטל את התפקיד, יש לבטל את מה שהתחדש באחרונה - הרב הראשי האשכנזי"
יוני גרין
ט' אלול התשע"ד / 04.09.2014 09:38

הראשון לציון, הרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס לחוק רב ראשי אחד שמובילה שרת המשפטים, ציפי לבני, לפיו יכהן רק רב ראשי אחד, במקום שני התקנים לשני רבנים ראשיים כיום.

בשיעור שמסר לסטודנטים ב’מכון לב’, הבהיר הראשון לציון כי אם מבטלים את אחד מהתקנים – עדיף לבטל את משרת הרב הראשי האשכנזי ולא את משרת הראשון לציון.

הגר”י יוסף הסביר מדוע: “הראשון לציון הינו תפקיד שקיים כבר 380 שנה, ואסור בתכלית לבטל מסורת חשובה זו. אם רוצים לחסוך ולבטל תקן, יש לבטל את תפקיד הרב הראשי ולהשאיר את הראשון לציון”.

במהלך השיעור, שעסק בנושאי הלכה, תורה ומדע, סיפר הראשון לציון כי נועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והסביר לו את חשיבות משרת הראשון לציון, ופירט את תחילת המסורת של הראשון לציון לפני 380 שנה – תפקיד בו כיהנו גדולי עולם.

“כאשר הרב קוק הקים את הרבנות הראשית, הוא פנה אל הראשון לציון דאז, ושאל אם יהיה מוכן שיהיה לצידו רב אשכנזי. בגלל שגדול השלום – הוא הסכים. לכן, אם רוצים לבטל את התפקיד, יש לבטל את מה שהתחדש באחרונה ולא מסורת של מאות שנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות