תציל את מרצ? זהבה גלאון: חוזרת, אתמודד מול יאיר גולן על היו”ר

יו"ר מרצ לשעבר חוזרת לחיים הפוליטיים: תתמודד על ראשות המפלגה מול יאיר גולן • סקר פנימי במרצ: המפלגה בראשות גלאון מתחזקת על חשבון מיכאלי ומפלגת העבודה
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשפ"ב / 19.07.2022 16:30

חזרה אל החיים הפוליטיים: יו”ר מרצ לשעבר זהבה גלאון הודיעה היום (שלישי) רשמית כי תתמודד על ראשות המפלגה מול ח”כ יאיר גולן.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

בסרטון שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה –  אמרה גלאון: “אני חוזרת, מרצ חוזרת”.

הפריימריז לראשות מרצ ולרשימה לכנסת יתקיימו ב-23 באוגוסט.

סקר פנימי שנערך עבור מרצ הצביע על כך שחזרתה של גלאון לזירה הפוליטית מחלצת את מפלגת השמאל מאזור אחוז החסימה – על חשבון מרב מיכאלי ומפלגת העבודה, שעשויה לרדת לארבעה מנדטים בלבד.

ח”כ מוסי רז הגיב להודעה של גלאון:  “אני שמח על החלטתה של חברתי זהבה גלאון להתמודד לראשות מרצ. גלאון נאמנה לערכים, ישרה, שנונה ומנוסה, היא הכפילה בעבר את כוחה של מרצ ואני מאמין שביכולתה לחזק את מרצ שנית. תומך בה בכל ליבי”.

בשבועות האחרונים הופעל על גלאון לחץ כבד לשוב למפלגה, גם מצד חברי כנסת וגם מצד דמויות בולטות בשמאל הישראלי, לאור סקרים רבים שהראו כי מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.

גלאון כיהנה כחברת כנסת מאז שנת 1999, עם הפסקה קצרה. היא התפטרה מהכנסת לקראת סוף שנת 2017 ובתחילת השנה שאחריה הודיעה על פרישתה מהמרוץ לראשות מרצ ומהחיים הפוליטיים, לאחר שלטענתה נוכחה לראות שהמתפקדים “מעוניינים בהנהגה חדשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גלאון היא לא זאת שתציל את מרץ
    19/07/2022 18:16
    פרופ' אורן תבורי
  1. מרץ גם בראשות גלאון לא תעבור את אחוז החסימה, תשאלו אותי מאיפה הביטחון בדברי, אז בא נדבר ישר ולעניין מרץ היא מפלגה שאין לה הרבה מה למכור את זאת ראינו כבר בסקרים של הבחירות הקודמות וכן אלו שלפניהם ולפניהם, הסיבה היחידה שבבחירות האחרונות המפלגה הגיעה ל-6 מנדטים זהו קמפיין הגיעוואלד שלהם, קמפיין כזה לא עובד פעמיים במיוחד שכבר מממשלה האחרונה מרץ הראתה כמה מיותר ומזיקה היא, עיין ערך זועבי וגולן,
    מה שגלאון תעשה זה איחוד עם העבודה ואז יתפצלו יעוד פעם יתאחדו וחוזר חלילה.