גינויים חריפים נגד מעשי הוונדליזם וההשחתה ברחוב בר אילן בירושלים

על רקע ההתפרעויות האלימות של קיצוניים: תושבי השכונות מביעים שאט נפש ממעשי ההשחתה והוונדליזם לרכוש ציבורי • חבר מועצת העיר דוד זוהר בראיון לכלי התקשורת: "מדובר במיעוט קיצוני שכלל אינו מתגורר בשכונה"
חרדים 10
כ' תמוז התשפ"ב / 19.07.2022 16:19

תושבי שכונות הצפון מביעים שאט נפש מהמשך האלימות המאורגנת מצד גורמים קיצוניים נגד סלילת פסי של הרכבת הקלה על ציר בר אילן בירושלים.

ביום רביעי האחרון נערכו במקום התפרעויות של כמה עשרות משתפים, שגרמו באופן יזום לנזקים משמעותיים לתשתיות, רמזורים, תמרורים, גדרות והציתו פחי אשפה ורכוש ציבורי.

בנוסף הופלו גדרות שתוחמות אזורי עבודה עמוקים ומסוכנים מה שגרם לסיכון משמעותי לתושבי השכונות. במהלך ההתפרעויות, הפורעים הציתו ציוד מכני כבד שמשמש את העבודות לסלילת הרכבת הקלה.

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחבורה הרב דוד זוהר התייחס לפרעות: “מדובר בקומץ קיצוני ואלים שאינו נמנה על תושבי השכונות. דווקא תושבי האזור פונים אלי שוב ושוב ומבקשים לפעול נגד המשך האלימות שפוגעת דבר ראשון בהם. יש לנו הידברות ישירה ורצופה עם כלל הגורמים בשכונות שמלווים את הפרויקט מתחילתו, הציבור תומך ברכבת שהיא הפתרון היחיד והטוב ביותר למצוקת התחבורה בעיר”.

זוהר הוסיף כי הוונדליזם לא יעצור את הרכבת הקלה. “מעשי הוונדליזם אכן גורמים לעיכוב בעבודות אבל בשום אופן לא יעצרו אותם. העבודות מתקדמות כל העת ובע”ה הם יסתיימו ויביאו בשורה ענקית לכל תושבי ירושלים”.

צילום: דוברות

בשנתיים האחרונות רבנים ואישי ציבור פרסמו קריאה לבני ובנות הנוער, שבה נאסר עליהם להשתתף, אף לא באופן פאסיבי בצפייה בלבד, בכל הפגנה באזור.

בעקבות גל האלימות האחרון, אישי חינוך מתכוונים להוביל שוב ישיבת חירום מיוחדת אודות הדרכים הנכונות להרחיק את תלמידי הישיבות והת”תים ממקומות אלו.

מסתמן שכפי שהיה בפעמים קודמות, גם הפעם תתקבל החלטה להזהיר גדולים על הקטנים ולהעניש במלא חומר הדין אי מי שיימצא בקרבת ההפגנות שהן בחזקת השחתת הנפש והמידות המוסריות להן מחונך בן תורה.

במקביל, תושבי השכונות מבקשים להמשיך להביע את תמיכתם בעבודות הנחוצות למען עתיד האזור כולו, הן מבחינה רוחנית, והן מבחינה גשמית. העבודות יביאו לקיצור זמני הנסיעות בין השכונות בעיר, להפחתה משמעותית של בעיית הצפיפות הקשה בקווי האוטובוסים, ולשיפור משמעותי בכל הקשור לתנועה על הציר.

כמו כן בסיומן, העבודות יגרמו להפחתה מיידית בזיהום האוויר בשכונות שבהן מתגוררים מבוגרים וילדים רבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות