“מוות למחבלים”: משפחת חג’אג’ התעמתה עם משפחת המחבל

חיים טוויל
|
כ' תמוז התשפ"ב / 19.07.2022 13:34
מהומה לאחר הדיון בערעור שהגישו כ-20 בני משפחתו של המחבל שרצח את שיר חג’אג’ הי”ד – נגד ביטול אישורי השהייה שלהם • מירב חג’אג’, אמא של שיר הי”ד, אמרה בדיון: “כשהודיעו לי ששיר נרצחה, האנשים האלה חגגו וחילקו בקלאות. אם 20 האנשים הללו יגורשו תהיה הרתעה”

בבית הדין לערערים של משרד הפנים התקיים היום (שלישי) דיון בערעור נגד החלטת משרד הפנים לבטל את אישורי השהיה הזמניים בישראל של כ-20 מבני משפחת המחבל שרצח את שיר חג’אג’ הי”ד.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

במהלך הדיון, בני משפחת חג’אג’ ומספר תומכים קראו קריאות מוות לקרובי המחבל.

סגן שיר חגאג הי”ד נרצחה בפיגוע דריסה על ידי מחבל תושב מזרח ירושלים ביום י’ בטבת תשע”ז. בפיגוע שהתרחש בטיילת ארמון הנציב, נפלו גם סגן יעל יקותיאל, סגן משנה ארז אורבך וסגן משנה שירה צור הי”ד.

בדיון נכחו גם חברי הכנסת שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר, ופעילי פורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור.

ביציאה מהדיון התעמתו בני משפחת המחבל עם משפחת חג’אג’ ופעילי פורום ‘בוחרים בחיים’ ו’אם תרצו’.

עו״ד יעקב כהן, המייצג את משפחת חג’אג’, טען בבית הדין: “אנחנו בסיבוב שלישי כבר. החלטת שר הפנים התקבלה שלוש פעמים לאחר המלצת גורמי הביטחון. המסוכנות הביטחונית של העוררים הוצגה בפני בית הדין והיא חד משמעית. חוק הכניסה לישראל נותן לשר הפנים לקבל החלטה בעניין הרלוונטי ואינו שפיט. בית הדין ייחשף בהמשך הדיון לסיכון הביטחוני של המערערים, ואנו סבורים כי בכל רגע שהם נמצאים בישראל הם מסכנים את אזרחי מדינת ישראל”.

עורך הדין של המוקד להגנת הפרט, המייצג את בני משפחת המחבל, טען כי מדובר בצעד לא מידתי וכי המלצת השב״כ אינה קובעת. הוא גם פנה לחבר הכנסת רוטמן שנכח בדיון ואמר לו שאם הוא רוצה לחוקק חוק לגרש ערבים – תתכבד הכנסת ותחוקק אותו.

נציגת רשות האוכלוסין במשרד הפנים, עו״ד נעה כאהן, אמרה בדיון: “לשר הפנים יש סמכות מלאה שלא להמשיך את איחוד המשפחות. חוק הוראת שעה מטרתו ביטחונית לנוכח מצבה הביטחוני של מדינת ישראל. בסופו של יום אנחנו נשענים על עמדת גורמי הביטחון שטוענים שהרתעה שווה ביטחון – ואם כוחות הביטחון סבורים שזה עשוי למנוע שפיכות דמים, דיינו. על זאת נשענת החלטת שר הפנים”.

מירב חג’אג’, אמא של שיר הי”ד,  אמרה בדיון: “ביום ראשון בערב, כשהודיעו לי ששיר נרצחה, האנשים האלה חגגו וחילקו בקלאות. רק מגבאל מוכבר יצאו 250 מחבלים בשנים האחרונות. למעלה מ-60 מהם רוצחים. אם 20 האנשים הללו יגורשו תהיה הרתעה. אם היו מגרשים בני משפחה קודמת, יכול להיות שאני לא הייתי פה, ששיר שלי הייתה פה לידי״.

חג’אג’  פנתה לדיין: “אין יום שאני לא חושבת על שיר ואני מבקשת שתקח את זה לתשומת לבך”.

הרצל חג’אג’: “המחבל שדרס את שיר שלי ועוד קצינים רצח אותה כי היא הייתה יהודיה וכי היא הייתה על מדים. יש פה פשע של בגידה במדינה ומי שבוגד במדינה צריך לשלם על כך”.

פסק הדין יינתן בתוך 90 יום.