הרב אביגדור חיות: אני בז להתפטרות, העיתוי שלה מעורר תהיות

חרדים 10
|
כ' תמוז התשפ"ב / 19.07.2022 10:29
הרב אביגדור חיות, שבנו ידידיה ז”ל נהרג ב’אסון מירון’, על ההתפטרות של ניצב שמעון לביא: “נטילת אחריות זה להציף את הכשלים שהיו, לא רק להתפטר ולומר אני אחראי” • “הקריסה השנה היא דווקא בגלל שהוא פיקד שוב. שיגעון מוחלט לתת לאותו אדם לפקד על האירוע אחרי אסון כזה”

הרב אביגדור חיות, ששכל את בנו ידידיה ז”ל ב’אסון מירון’ התייחס הבוקר (שלישי) בראיון לרדיו ‘קול חי’, להודעתו של מפקד המחוז הצפוני במשטרה ניצב שמעון לביא, על כוונתו לפרוש בתקופה הקרובה – ואמר כי “אינו מחפש ראש של מישהו”, אלא הפקת לקחים.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

“קראתי בעיון רב את הודעת ההתפטרות של לביא”, אמר. “לא ישנתי יותר רגוע בגלל זה. שום דבר לא יחזיר את יקירינו. אני די בז להתפטרות הזאת כי העיתוי שלה מעורר תהיות. אם היו כשלים תבוא ותאמר מה הם. אנחנו לא מחפשים ראש של מישהו”.

הוא הוסיף: “יש לנו מטרה אחת ויחידה: לגרום שבאמת תהיה הילולא מכובדת ובטוחה כמו שצריך. להגיד שהייתה לו השנה סגירת מעגל, לדעתי זו בושה. הקריסה השנה היא דווקא בגלל שהוא פיקד על זה שוב. שיגעון מוחלט לתת לאותו אדם לפקד על האירוע שוב אחרי אסון כזה.

“אני מתאר לעצמי שנראה עוד מצעד של התפטרויות. אבל לא זו המטרה שלנו. לנו לא יצא מזה כלום. מה שאנחנו רוצים זה הילולא תקינה ושהלקחים יופקו”.

הרב חיות הדגיש: “נטילת אחריות זה להציף את הכשלים שהיו, לא רק להתפטר ולומר אני אחראי. אני יכול לקחת אחריות על הצונאמי ביפן ולהגיד שאני מתפטר מתפקידי כמלמד בחיידר”.

האב השכול סיפר על ההתמודדות האישית שלו עם האסון: “אני מתמודד עם הפטירה של הילד ושל תלמיד ועם פוסט טראומה ממה שראיתי שם. אין דבר כזה להתאושש, אנחנו מנסים לחיות עם זה. מי שפותח את העיניים זוכה לראות את ידיו של הקב”ה”.

הרב ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה פוגל ז”ל שנספה באסון, הגיב: “זו החלטה אמיצה בכיוון הנכון, ומתווה דרך לכל מי שנגע באירוע של מירון, והגיע הזמן שגם הם יקבלו החלטה מושכלת. יכול להיות שהיה צריך לעשות את זה קודם. אני מקווה שרבים ייקחו אחריות”,