טלטלה במשטרה: מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא מתפטר מתפקידו

מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שמעון לביא הודיע למפכ"ל על כוונתו לפרוש בתקופה הקרובה - לקראת מכתבי האזהרה שתשגר הוועדה • במכתב שבו הודיע על החלטתו כתב: "אמרתי שאני אחראי והתכוונתי לכך. מעולם לא הסתתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות"
חיים טוויל
י"ט תמוז התשפ"ב / 18.07.2022 20:07

לאחר התחקיר על ‘אסון מירון’: מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הודיע הערב (שני) למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי על כוונתו לפרוש מהשירות במשטרה בתקופה הקרובה.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

זאת על רקע ‘אסון מירון’, בו נהרגו 45 חוגגים  בהילולת הרשב”י, ומכתבי האזהרה הצפויים של ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון.

לביא צפוי להיות אחד העדים המרכזיים שיקבלו מוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון מכתב אזהרה.

לביא כתב למפכ”ל במכתב ההתפטרות: “מיד לאחר האסון אמרתי כי אני – כמפקד האירוע – נושא באחריות, ללא חוכמות וללא התחכמויות. מעולם לא הסתתרתי מאחורי איש, גם לא מאחורי השותפים לאחריות”.

בהודעת המשטרה נכתב כי המפכ”ל הודה ללביא על שירותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו. “כמפקד מחוז צפון פעל ניצב שמעון לביא בתחומים רבים בדגש על המאבק בפשיעה במגזר הערבי ובניין הכוח לעתיד”.

מפקד המחוז הצפוני קיבל אחריות על האירוע עוד לפני הקמת הוועדה לבחינת אסון מירון. הוא היה הראשון להעיד בוועדת החקירה לאסון במירון, באוגוסט אשתקד.

בעדותו בוועדה אמר:  “זה ברור לי שהיה שם לחץ קהל גדול מאוד בזמן קצר מאוד, הייתה שם החלקה וכנראה כמו סוג של מפולת שלגים וכך גם נהרגו 45 בני אדם. אני לא יודע לומר מה גרם לכך. לא יכולתי לתחקר את זה כי כל העסק נמצא בחקירה. אין לי תשובה מה גרם לאסון הזה”.

הוא הוסיף ואמר אז לחברי הוועדה כי כל ניסיון להגביל קהל במירון נידון לכישלון. “אין הגבלת קהל במירון כבר 30 שנה כעיקרון מבצעי מנחה, משיקולי בטיחות”, ציין לביא. “הניסיון הוא שככל שמגבילים קהל, יוצרים צוואר בקבוק גדול יותר במחסומים מחוץ לאירוע – מה שעלול לגרום לאסון גדול יותר”.

ישראל דיסקינד, שאחיו נהרג באסון, הגיב: “התפטרות ממ”ז צפון שמעון לביא היא קריאת השכמה לכל האחראים לאסון מירון: קחו אחריות! המפכ”ל שבתאי, העסקן אלי פריינד, יו”ר המרכז הארצי לג’ובים במקומות הקדושים יוסי שווינגר, וכל שאר מחלטרי אסון מירון – לכו הביתה!”
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי עוד ידיו היו במעל?
    19/07/2022 14:23
    יעקב
  1. נדיר הוא שבישראל מהימים הראשונים לאסון מצהירה אישיות בכירה על אחריותה ואף מתפטרת.
    זה מה שעשה ניצב שמעון לביא ולאחר ש”ניקה את שולחנו” ממשימותיו ויעדיו עתה גם מימש זאת.
    אני תוהה:
    מה עם אחריות של כל אלה שמשיקולי פוליטיקה קטנה ויוקרה הפריעו למשטרה בכל דרך כמעט לממש את אחריותה ובתוך זה שרי הפנים והדתות וראש הממשלה?
    מה עם אחריות העסקנים והרבנים והאדמורי”ם?