דרמה • בדיקת DNA גילתה: שערה על גופת תאיר ראדה ע”ה – של א’ח’

דרמה במשפט זדורוב: 18 שערות שנמצאו בזירת הרצח נשלחו לבדיקה מיטוכונדריאלית - אחת השערות שנמצאה על גופת תאיר ראדה ע"ה מתאימה לבן זוגה לשעבר של אולה קרבצ'נקו
חרדים 10
י"ט תמוז התשפ"ב / 18.07.2022 15:13

תוצאות בדיקת DNA שנערכה באחרונה לשערות שנמצאו על גופת תאיר ראדה ע”ה שנחשפו היום (שני) מגלות כי אחת מהן מתאימה לא’ ח’ – בן זוגה לשעבר של אולה קרבצ’נקו, אותה האשים בעבר  ברצח הנערה בשנת 2006.

הבדיקה העלתה כי 17 שערות נוספות שנמצאו שייכות לתאיר ראדה עצמה.

א’ ח’, כיום בן 38, התגורר בעבר בקצרין. הוא טען כי בת זוגו לשעבר אולה קרבצ’נקו, שכונתה א”ק, התוודתה באוזניו כי רצחה את ראדה. כיום הוא מתגורר במושב במרכז הארץ.

המכון הלאומי לרפואה משפטית התבקש לבדוק את דגימות השיער מזירת רצח כחלק ממשפטו החוזר של רומן זדורוב – שהורשע ברצח תאיר ע”ה.

לבקשת ההגנה, הבדיקות נערכו בטכנולוגיה מתקדמת בריצוף מיטוכונדריאלי מלא באישור פרקליט המדינה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט. היום התקבלו התוצאות והועברו לצדדים.

בשערה ללא שורש אי אפשר לבצע בדיקה של DNA גרעיני, אלא בדיקה של DNA מיטוכונדריאלי. בבדיקת ה-DNA מיטוכונדריאלי קשה לקבוע את מידת ההתאמה לאדם מסוים וניתן לקבוע רק כי קיימת הסתברות סטטיסטית כלשהי.

א’ ח’ טען בעבר כי קרבצ’נקו היא שרצחה את תאיר ראדה ושהיא לבשה את מכנסיו באותו יום.

מקורביה של אילנה ראדה מסרו היום, בעקבות התפנית, כי הם מצפים שהמשטרה תחקור באזהרה את אולה קרבצ’נקו וא’ ח’ על רצח תאיר.

ח’ מסר באמצעות עורך דינו ירון פורר: “אני שמח שסוף סוף האמת שלי יצאה לאור. מ-2012 טענתי ואמרתי כיצד אולה קרבצ’נקו לקחה את בגדיי ורצחה את תאיר ראדה”.

בשנה שעברה סיפרה אולה קרבצ’נקו, בריאיון בלעדי ל’כאן חדשות’ על ההחלטה לתבוע במיליונים את פרקליטו של זדורוב על פגיעה בשמה הטוב, אחרי שטען שהיא זו שרצחה את תאיר ראדה. “אני עדיין רואה את זה ברשתות מדי פעם, זה לא מפסיק לזעזע אותי ולהכאיב”, אמרה. “במיוחד כשמדובר ברצח כל כך מזעזע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות