‘איזו ליצנות’: ההתכתבות המביכה של לפיד עם המגיש מנחם טוקר

ראש ממשלת המעבר כתב למגיש מנחם טוקר: "אח, זה הזמן להקים את המפלגה - תמצא רב חשוב שיורה לך ללכת על זה" • טוקר ענה לו: "הרב הראשי לאו איתי" • המטרה: מפלגה חרדית שתשתף פעולה עם לפיד • לשכת הרב לאו: "כל שרבוב שמו לנושא בצורה כזו או אחרת - בשקר יסודו"
יוני גרין
י"ח תמוז התשפ"ב / 17.07.2022 20:52

יאיר לפיד מתכונן ליום של אחרי הבחירות ובוחן אפשרויות לשיתוף פעולה עם החרדים: הערב (ראשון) חשף הפרשן עמית סגל ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12 כיצד לפיד ניסה לגייס רבנים שיקראו להקים ממשלה בראשותו באמצעות המגיש מנחם טוקר.

המטרה: הקמת מפלגה של חרדים עובדים שתסיר את החרם מלפיד. אחר כך דובר על הקמת פורום חרדי שיתמוך בשיתוף פעולה עם לפיד.

הידיעה הפכה עד מהרה לבדיחה ברשתות החברתיות, תוך שהגולשים מלגלגים עם לפיד וטוקר, דמות נטולת כל השפעה בציבור החרדי.

לפי הדיווח, בשיחת וואטס-אפ עם המגיש מנחם טוקר, שהתקיימה עם כניסת לפיד לתפקיד ראש ממשלת המעבר, הוא כתב לו: “אח, זה הזמן להקים את המפלגה – תמצא רב חשוב שיורה לך ללכת על זה”.

בתגובה כתב לו טוקר: “הרב הראשי לאו איתי”.

לפיד: “מעולה!”

טוקר:  “זה אנשים שאין להם גרם של עניין עם נתניהו (מעבר להערצה). אין להם בעיה ולהיפך שאתה תנהיג”.

לפיד כתב לטוקר כי עכשיו, הוא מבטיח “למצוא דרכים לכבד אותם מהתפקיד”, כשהכוונה היא לציבור החרדי.

מטעמם של לפיד וטוקר לא נמסרה תגובה בעניין.

הניסיון של לפיד מגיע אחרי שהמפלגות החרדיות הודיעו כי יפסלו שותפות עם ‘יש עתיד’, ובצל הדיווחים על כך שביהדות התורה מוכנים ללכת עם בני גנץ במידה וגוש הימין לא יגיע ל-61 מנדטים בבחירות.

מלשכתו של הרב הראשי דוד לאו נמסר בתגובה: “בעקבות מידע שפורסם הערב שבו נאמר כביכול כי הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, היה מעורב בצורה כזו או אחרת בהתארגנות כלשהיא, נבקש להבהיר כי הרב הראשי מעולם לא עסק בפוליטיקה וכי כל שרבוב של שמו לנושא בצורה כזו או אחרת – בשקר יסודו”.

פרשן חדשות 12 עמית סגל, שחשף את ההתכתבות, כתב בחשבון הטוןויטר שלו:

“מה אני לומד מההתכתבות? 1) שלפיד מאוד רוצה שת”פ חרדי או מראית עין כזה כדי להסביר שגם לו יש קואליציה בלי המשותפת 2) שהרב הראשי, לכאורה, בוחש בפוליטיקה. ושלפיד חושב שזה ״מעולה!!!״. כשהרב הראשי הספרדי עשה פוליטיקה לטובת ש”ס, בקואליציה של לפיד קראו לפטרו. 3) שלפיד מבטיח להשתמש בתפקיד רהמ כדי לכבד (איך בדיוק?) מי שיתמכו בו פוליטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא טוקר, אבל...
    17/07/2022 21:12
    משה
  1. טוקר הוא באמת בדיחה. נקווה שמישהו רציני ירים את הכפפה.