מועצת העיר עפולה תאשר הצעה: איסור על שיעורי נהיגה בשבת

תושבי יישובים ערביים לומדים בשבתות נהיגה בעפולה - העיר שבה נערכים הטסטים על ידי בוחני הנהיגה • מגיש ההצעה: "עפולה היא עיר יהודית שומרת מסורת" • ראש העיר: "הנוחות של מורי הנהיגה אינה יכולה לבוא על חשבון מנוחת השבת בשכונות המגורים, ובוודאי שלא ליד בתי הכנסת"
חרדים 10
י"ח תמוז התשפ"ב / 17.07.2022 16:49

מועצת העיר עפולה צפויה לאשר השבוע הצעה לאסור על בתי ספר לנהיגה לפעול בעיר בשבתות וחגים. כך מדווחת עדי חשמונאי ב’הארץ’.

ההחלטה צפויה לפגוע בעיקר בתושבי היישובים הערביים הסמוכים, שכן מבחני הנהיגה של משרד הרישוי עבור תושבי עמק יזרעאל מתקיימים בעיר עפולה – העיר הגדולה והמרכזית באזור, ובשל התשתיות הלקויות ביישובים הסובבים אותה.

שיעורי הנהיגה מתקיימים לרוב בזירה שבה נערכים הטסטים על ידי בוחני הנהיגה, וזאת מתוך כוונה לשפר את ההכנה לקראתם. בין השאר, לומדים בעיר תושבי איכסל, שבלי, אום אל-גאנם ונעורה.

חבר מועצת העיר איתי כהן, מי שהגיש את ההצעה שצפויה לזכות לרוב – אמר: “עפולה היא עיר יהודית שומרת מסורת, ומי שרוצה ללמוד נהיגה בשבתות ובחגים שיעשה את זה כמו עסקים אחרים שפתוחים בשבת – באזורי התעשייה או מחוץ לעיר”.

הוא הדגיש את הסיבה להגשת ההצעה: “כמו שב-2015 נלחמנו על האמת שלנו נגד מכירת קרקעות לערבים וניצחנו בבית המשפט – כשהתגלה שהרכישה היתה מתואמת ושיטתית, גם עכשיו אנחנו נלחמים על האמת, הצדק והזכות הלגיטימית שלנו”.

מקורות בעירייה אמרו ל’הארץ’, כי היועץ המשפטי שלה העריך שההצעה תוכל לצלוח מכשולים משפטיים, בנימוק שהיא “מטמיעה איזונים בין האיסורים לבין הפתרונות החלופיים”.

ראש העיר אבי אלקבץ אמר בשיחה עם ‘הארץ’: “כרעיון כללי אני תומך בהצעה”.

הוא הסביר: “הנוחות של מורי הנהיגה אינה יכולה לבוא על חשבון מנוחת השבת בשכונות המגורים, ובוודאי שלא ליד בתי הכנסת”. לדבריו, “בדיקת ההצעה רק בתחילתה, צריך לבחון את הנושא בהיבט החוק והאכיפה ולאשר את ההצעה במועצה, בוועדת התנועה ובמשרד התחבורה”.

אלקבץ לא התייחס לכוונה למנוע מערבים להסתובב בעיר כחלק מהמהלך.

שלבי לין, תושב איכסל המנהל בית ספר לנהיגה בעפולה, התריע כי ההצעה תפגע בתלמידים שעובדים כל השבוע ויכולים ללמוד רק בשבת.

“אני בעד לכבד אנשים”, אמר ל’הארץ’. “ולא מקובל בעיניי להיכנס בשבת לשכונה דתית, אבל גם לא מקובל לחסום את הגישה לכל הרחובות. זו פגיעה בחופש העיסוק והתנועה. התלמידים ייאלצו לוותר על יום עבודה כדי ללמוד נהיגה וזה יפגע בפרנסה שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות