קרב הרמטכ”לות: גנץ יבחר בין האלופים הרצי הלוי ואיל זמיר

שר הביטחון צמצם את רשימת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל לשניים • השבוע יחל בסבב התייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר • הרצי הלוי הוא המועמד המוביל • גנץ שוחח עם האלוף סטריק שנותר מחוץ למרוץ: "בטוח שימשיך לתרום לצה"ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות"
חיים טוויל
י"ח תמוז התשפ"ב / 17.07.2022 12:32

אחרי שקיבל אור ירוק מהיועמ”שית למינוי רמטכ”ל ה-23: שר הביטחון בני גנץ הודיע הבוקר (ראשון) כי שני המועמדים הסופיים לתפקיד הם האלוף אייל זמיר והאלוף הרצי הלוי.

שר הביטחון שוחח הבוקר עם האלוף יואל סטריק, מי שהיה המועמד השלישי,  ועדכן אותו בהחלטתו.

גנץ אמר לסטריק בשיחתם כי הוא מעריך מאוד את יכולותיו וכישוריו ואת התהליכים שהוביל בזרוע היבשה, וכי הוא בטוח שימשיך לתרום לצה”ל ולמערכת הביטחון גם בשנים הבאות.

בשבוע הקרוב יחל שר הביטחון בהתייעצויות עם שרי ביטחון ורמטכ”לים לשעבר, במטרה לקדם את תהליך מינוי הרמטכ”ל הבא.

לפי הערכות, הרצי הלוי הוא המועמד המוביל להחליף את הרמטכ”ל אביב כוכבי, ואם לא יקבל את התפקיד – תהיה זו הפתעה.

הלוי מכהן כיום כסגן הרמטכ”ל ובעבר היה מפקד סיירת מטכ”ל, מפקד פיקוד הדרום, ראש אמ”ן, מפקד המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה, מפקד עוצבת הגליל וראש חטיבת ההפעלה המבצעית באמ”ן.

יצוין, כי יש מי שמנסים להדביק לאלוף זמיר קרבה ליו”ר האופוזיציה בנימין נתניהו, מאחר שכיהן בעבר מזכירו הצבאי. עם זאת, זמיר הצליח דווקא שלא להיות מזוהה פוליטית, למרות התפקיד.

ביום חמישי הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לשר בני גנץ כי תאשר לו למנות את הרמטכ”ל הבא של ישראל – למרות ממשלת המעבר ותקופת הבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לסמול הארור הכל מותר
    17/07/2022 13:42
    הזועק לצדק
  1. ממשלת מעבר מחטף לדרקים שמתנהגים כבריון בבפאב. בושה וחרפה. יש לחוקק חוק יציב ממשלת מעבר אין מינויים זה עבודה בעיניים שוד בצהרי היום