קשר וסטר: שנת מאסר לערבי שהתעלל בעובד החרדי בשופרסל

שנת מאסר ופיצוי של 10,000 שקלים נגזרו על תושב מזרח ירושלים שהתעלל בצעיר חרדי בעל מוגבלות בסופרמרקט בגוש עציון ב-2019 • אימו של הנפגע מתחה ביקורת על הפיצוי: "רצינו שהוא יהיה עצמאי וכסף כזה לא נותן את האפשרות לשקם אותו"
חיים טוויל
י"ח תמוז התשפ"ב / 17.07.2022 10:25

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (ראשון) 12 חודשי מאסר ופיצוי על סך 10,000 שקלים על כמאל חמידאן, שהורשע בהתעללות בעובד חרדי בעל צרכים מיוחדים בסניף שופרסל בגוש עציון, לפני כשנתיים.

השופט נענה לבקשת עורך דינו של חמידאן, תושב מזרח ירושלים, לדחות את מועד כניסתו לכלא ל-20 בספטמבר, כדי שיוכל לערער על העונש.

בתיעוד שהופץ ברשת צולם חמידאן, שעבד אז בשופרסל, כשהוא מתעלל בצעיר חרדי חסר ישע בסניף . בתיעוד המזעזע נראה הצעיר החרדי כשידיו קשורות בניילון נצמד והעובד מכה אותו.

בית המשפט קבע: “הסרטון ותסקיר נפגע העבירה, מלמדים כי הפגיעה בנפגע העבירה הייתה והינה עדיין ברף משמעותי. אין לנאשם כל מגבלה שכלית או נפשית. האם הנאשם לא יכול להבין כבן אנוש את הפסול שבמעשה? האם הנאשם צריך הדרכה מהמעסיק שלא לכרוך ניילון דביק של עובד אחר בעל צרכים מיוחדים? לכפות אותו, לקשור אותו, ובהיותו כפות לסטור לו? להקניט אותו ולדרוש ממנו להשיב על שאלות בעלות אופי מיני, כל זאת כאשר הדבר מצולם?”.

אימו של הצעיר בעל המוגבלות שעבר התעללות מתחה ביקורת על הפיצוי ואמרה לשופט: “רצינו שהוא יהיה עצמאי, וכסף כזה לא נותן את האפשרות לשקם אותו כפי שאנחנו רוצים. פיצוי של 10,000 שקל זה כלום, מספיק לקנות גלידה ופיצה. הילד צריך שיקום, לעבוד, לבנות את הביטחון בעצמו, באנשים אחרים ובמקום העבודה – זה לא מכסה טיפול ושיקום. זה צחוק”.

עו”ד חנמאל דורפמן ועו”ד יוספי מזר, המייצגים את הצעיר החרדי שנפגע: “כתב האישום שהוגש מתאר שורה של מעשים חמורים בצעיר חסר ישע, שצולמו והופצו לרשתות. גזר הדין אמנם מעביר מסר חשוב במשפט הפלילי, אך הוא לא מבטא את האחריות האזרחית של שופרסל ושל העובד לנזקים החמורים שנגרמו למרשנו, ואנו נתבע את מלוא הפיצוי האזרחי מהנאשם ומשופרסל”.

ח”כ איתמר בן גביר, שייצג לפני כניסתו לכנסת את הצעיר החרדי שהותקף, והוביל להחמרת כתב האישום שהוגש נגד העובד: “גזר הדין של בית המשפט הוא מסר חשוב, אך ראוי היה להחמיר יותר בעונש. בית המשפט קבע שמתחם הענישה עומד בין 12 ל-24 חודשי מאסר, ובמקרה כה חמור ראוי היה לגזור על המתעלל את העונש החמור ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות