השוטר ברק משולם הי”ד נדרס למוות בידי פלסטיני שברח ממחסום

ברק משולם בן ה-30, נשוי ואב לשני ילדים, נדרס על ידי ערבי בן 17 מרמאללה • הדורס נעצר בחשד לרצח: נהג ברכב שגנב מגוש דן ודרס את השוטר בשעה שניסה להימלט מהמחסום • המפכ"ל הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע • חידד בפני השוטרים את נוהל הפתיחה באש
חיים טוויל
י"ח תמוז התשפ"ב / 17.07.2022 10:12

רס”ר ברק משולם הי”ד, בן 30, נרצח הלילה (ראשון) על ידי גנב רכב פלסטיני שפרץ מחסום משטרתי – ודרס אותו למוות.

משולם הי”ד,  יליד 1992, החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג”ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. הותיר אחריו אישה ושני ילדים, הורים ושני אחים.

מועד ההלוויה טרם נקבע.

מפכ”ל המשטרה יעקב שבתאי, ספד למשולם: “משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז”ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב.

”זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו”.

המפכ”ל סיפר: “ברק ששירת במג”ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה.

“בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר”.

משולם נדרס למוות על ידי נער ערבי בן 17 מרמאללה שפגע בו עם רכב גנוב בכביש 4, סמוך לצומת רעננה לכיוון דרום. הוא אותר שרוע על מעבר החצייה והרכב היה בצידו השני של הכביש. הפלסטיני נמלט מהמקום ונעצר לאחר שעות, בחשד לרצח.

במשטרה חושדים כי הרכב הפוגע, שנגנב עוד קודם לכן מאזור גוש דן, הגיח מכיוון דרום, ובמהלך המרדף אחריו – פגע בשוטר שעמד במחסום שהוצב והרג אותו.

בהערכת מצב בזירה, הנחה מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב אבי ביטון, כי את החקיֹרה תנהל היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה במרחב שרון בשת”פ יחידת הבוחנים של מחוז מרכז.

מדובר באירוע רביעי של דריסת שוטר, בתוך חודש.

בעקבות פיגוע הדריסה, המפכ”ל שבתאי הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש.

בנוסף הורה המפכ”ל על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח.

המפכ”ל הדגיש: “שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות