בשבת: 4 רקטות מעזה, אחת יורטה • בני גנץ: הגדלת ההיתרים תוקפא

4 רקטות נורו בליל שבת מרצועת עזה לעבר ישראל: אחת מהן יורטה בשמי אשקלון על ידי מערכת כיפת ברזל •בתגובה: מטוסי קרב של צה"ל ביצעו שתי תקיפות תוך שעה • גנץ הקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים מרצועת עזה
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ח תמוז התשפ"ב / 16.07.2022 22:37

בעקבות ירי הרקטות מהרצועה בליל שבת: שר הביטחון בני גנץ החליט הערב (מוצאי שבת) להקפיא את הגדלת מכסת היתרי הכניסה לישראל לתושבי רצועת עזה. זאת לאחר שהמכסה גדלה השבוע ב-1,500 היתרים נוספים.

הירי לעבר ישראל הלילה בוצע בשני סבבים – אזעקה באשקלון והתרעה בעוטף עזה, אחריהן זוהו שני שיגורים. לפנות בוקר אזעקה באזור המועצה האזורית לכיש, אחריה זוהו שני שיגורים נוספים. סך הכל, שלוש רקטות נפלו בשטחים פתוחים והרקטה הרביעית יורטה בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל בשמי אשקלון.

אין נפגעים בגוף. שני נפגעי חרדה פונו לבית החולים ברזילי באשקלון.

בתגובה לירי הרקטות בלילה, מטוסי קרב של צה”ל ביצעו שתי תקיפות תוך שעה: בתקיפה הראשונה הופגז אתר תת קרקעי לייצור רקטות במרכז הרצועה, בתקיפה השנייה הופגז אתר צבאי נוסף של ארגון הטרור חמאס, ובו מתקן לייצור אמצעי לחימה.

דובר צה”ל הגיב: “תקיפת האתר תקשה באופן משמעותי על הליך ייצור הרקטות ברצועה וזאת במטרה לפגוע ביכולות ההתעצמות של חמאס, שהוא הריבון ברצועת עזה והוא האחראי על כל הנעשה ברצועה וממנה”.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי  במערכת הביטחון מעריכים כי הירי בוצע על ידי גורמים סוררים, או עצמאיים או מחמאס עצמו. לפי הערכות, הסיבה לירי החריג של חמאס היא תסכול מביקור ביידן וההתקרבות הישראלית לסעודיה.

יו”ר הציונות הדתית ח”כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בתגובה: ”יום לאחר שמתעורר שיח על מדינה פלסטינית – חמאס שומע את המסר הרופס ומגיב בירי רקטות.

”הטענות הן לא לנשיא ארה”ב שמדבר על פיתרון השווא של שתי מדינות, אלא על הנהגה הישראלית רופסת שמגיבה לירי רקטות בהגבלת היתרים מעזה. במזרח התיכון מנהיגות חלשה מזמינה מתקפה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות