‘סוף סוף’: כך דרעי אילץ את ‘גפני הקורץ’ להכריז על תמיכה בנתניהו

משה גפני ואריה דרעי התעמתו ביניהם דקות לפני כניסת השבת: לשכת גפני חשבה שדרעי האשים אותה בקריצה לגנץ ולפיד - ומיהרה להכחיש • לשכת דרעי: "שמחים שסוף סוף יצאה הודעה ברורה מטעמו של גפני" • ומה הסיכוי שדרעי יתמוך בגנץ לראשות הממשלה?
אריה ריבקינד
י"ח תמוז התשפ"ב / 16.07.2022 22:11

יו”ר ש”ס אריה דרעי שוחח עם גדעון אוקו ב’שישי בחמש’  בחדשות 12, בין היתר על השאלה שמעסיקה את כל המערכת הפוליטית – האם החרדים יתמכו בבני גנץ לראשות הממשלה, במידה ו’גוש נתניהו’ לא יצליח לקבל 61 מנדטים?

גפני קורץ לגנץ וללפיד ולא מוריד את האופציה הזו מהשולחן – האם הבחירות הקרובות הם הצ’אנס האחרון של נתניהו להרכיב ממשלה? נשאל דרעי.

“צריך להעמיד את הדברים על סדרם, אני לא הדובר של גפני, אבל גם הוא לא הדובר של כל היהדות החרדית. ש”ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה מורכבת מ-2 מפלגות וגפני מייצג חלק אחד. הבחירות הללו הן בין שתי אפשרויות – הריאלית, שאנחנו נביא 61 מנדטים ואז נקים ממשלה בראשות נתניהו ואחר כך נרחיב אותה לעוד מפלגות. האפשרות השנייה היא שלפיד יקבל 61 מנדטים, ואז המחנה שלו, של גנץ, ליברמן, העבודה, מרצ רע”ם והמשותפת יהיו ביחד. זה ה-61 שלו, עם בל”ד ועם כל המשותפת. אם זה יקרה, לפיד מקים איתם ממשלה תוך שבוע או שבועיים – אין משהו אחר באמצע”.

האם תהיה ממשלה בראשות גנץ?

“לא. לפיד הוא ראש המפלגה הגדולה, הוא ראש הממשלה. גנץ וסער לא יכולים לעשות שינוי, הם יצטרכו בשביל זה להביא את הליכוד ואת החרדים. למה שיתנו לגנץ להיות ראש ממשלה? למה שהליכוד, המפלגה הגדולה, לא תקים את הממשלה?”.

אם יש שתי אפשרויות – ללכת לבחירות או להקים ממשלה בראשות גנץ, במה אתה וש”ס תבחרו?

“זו אפילו לא אפשרות היפותטית”, השיב דרעי. “היא לא קיימת בכלל. בוא נקרא לילד בשמו, פעם ראשונה שאנחנו הולכים לבחירות די ברורות – נתניהו או ממשלה בראשות לפיד עם המשותפת, רע”ם וכל השותפים של המרכז שמאל – אין אפשרות אחרת”.

האם הטלתם וטו על יועז הנדל ומתן כהנא בגלל שהם פעלו נגד החרדים, לשיטתכם?

“אני מעולם לא מטיל וטו ולא מתערב במפלגות אחרות – אני מתערב רק בש”ס. כל אחד ייקח אחריות ושיחליט מה הוא רוצה לעשות. אני מתכנן ללכת עם כחול לבן וגנץ? לא, יש לנו את הגוש שלנו, אנחנו נקים ממשלה ואחר כך נזמין את האחרים להצטרף אלינו”.

בלשכת גפני חשו כמי שעל ‘ראש הגנב בוער הכובע’ ומיהרו להגיב בערב שבת: “אין שום קריצה של גפני ללפיד וגנץ. אנחנו הולכים עם הליכוד ועם נתניהו. לרמיזות של דרעי בעניין – אין שום אחיזה במציאות”.

דקות לאחר הודעת לשכת גפני, מלשכתו של אריה דרעי נמסר: “יו”ר ש”ס אריה דרעי, לא אמר ולו ברמז שגפני יקים ממשלה עם גנץ ולפיד. אדרבה, יו”ר ש”ס דרעי בכל ראיונותיו האחרונים, נאלץ לענות על שאלות העיתונאים, באשר למעשיו ואמירותיו של משה גפני.

“בעקבות זאת, דרעי הבהיר, כי ש”ס והחרדים יתמכו אך ורק לראשות הממשלה בנתניהו. אנו שמחים שסוף סוף יצאה הודעה ברורה מטעמו של גפני, שהם הולכים עם הליכוד ונתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות