חיים רמון: לפיד לא יכול להרכיב, וזה הסיכוי של נתניהו להגיע ל-61

השר לשעבר התייחס בתוכניתו של ניסים משעל לתוצאות סקר 'מעריב': "לפיד לא יכול להרכיב ממשלה, המספרים לא נותנים לו" • לא יופתע אם מפלגת העבודה לא תעבור את אחוז החסימה "במיוחד אם הקרב בין לפיד לגנץ יתלהט"
חרדים 10
ט"ז תמוז התשפ"ב / 15.07.2022 12:41

השר לשעבר  חיים רמון התייחס הבוקר (שישי) לתוצאות סקר מעריב בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM.

“הסיכוי של נתניהו להגיע ל־61 הוא הטוב ביותר בארבע מערכות הבחירות”, אמר רמון – והסביר: “הוא לא שם, הוא בסביבה, נוגע לא נוגע. הסיכוי שלו להיות ראש ממשלה גדול. החיבור בין סער לגנץ היה נכון, הוא הציל את סער מאימת אחוז החסימה אך גם נתן שני יתרונות לגנץ”.

לדבריו, “אם נתניהו לא יגיע ל־61, החרדים יכפו עליו רוטציה עם גנץ. בינתיים החיבור של גנץ וסער עושה חיבור של אחד ועוד אחד, וזה לא שכיח בחיבורים פוליטיים. זה או ביבי לכל הקדנציה, או גנץ וביבי מתחלקים בה. לא יהיו בחירות שישיות. תמונת המצב של המנדטים לא תשתנה בצורה דרמטית. אלו האופציות הריאליות שקיימות”.

לאחר מכן נשאל רמון מדוע הוא לא נותן צ’אנס ללפיד.

על כך השיב: “אני נותן לו, אבל המתמטיקה לא נותנת, והסקרים. הדרך היחידה להגיע ללפיד להגיע לראשות ממשלה זה עם בל”ד. אתה ואני זוכרים את שמעון פרס, בעיקר לפני בחירות הוא היה עושה כנסים בינלאומיים וכל העולם היה מתגייס לעזור לו בצורה הרבה יותר מסיבית מאשר מה שקרה עכשיו בסיור החשוב של ביידן, וזה לא עזר.

“לפיד לא יכול להרכיב ממשלה, המספרים לא נותנים לו. מה שאתה רואה עכשיו כתוצאות הבחירות יהיו בהן כמה שינויים קטנים – תמונת המצב של המנדטים לא תשתנה בצורה דרמטית עד לבחירות. יהיו בה שינויים קטנים שיהיו להם משמעויות גדולות.

“למשל, האם מרצ עוברת או לא עוברת את אחוז החסימה? כרגע אי אפשר עדיין לדעת, אבל אם היא לא עוברת נתניהו בוודאות מגיע ל־61. בכדי שלפיד ירכיב ממשלה צריכים להיות שינויים דרמטיים. אם ביבי יקים ממשלה או לא – זה יוכרע בימים האחרונים”.

רמון ציין כי לא יופתע אם מפלגת העבודה לא תעבור את אחוז החסימה “במיוחד אם הקרב בין לפיד לגנץ יתלהט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות