פרשן ‘הארץ’: ‘ימינה’ המרוסקת נראית כמו מחנה פליטים בהקמה

יוסי ורטר, פרשן ‘הארץ’ מספר היום (שישי) בטורו על הניסיונות של איילת שקד לגבש את רשימת ימינה בהנהגתה, וטוען  כי היא אוחזת בכשני מנדטים וירטואליים. “המפלגה (אם ניתן לקרוא לה כך) המרוסקת שמשאיר מאחוריו בנט, נראית כמו מחנה פליטים בהקמה”, כותב ורטר. “כל מי שנטרקו בפניו כל הדלתות וגולגל מכל המדרגות, מחפש לו מיטה חמה
חרדים 10
ט"ז תמוז התשפ"ב / 15.07.2022 11:10

יוסי ורטר, פרשן ‘הארץ’ מספר היום (שישי) בטורו על הניסיונות של איילת שקד לגבש את רשימת ימינה בהנהגתה, וטוען  כי היא אוחזת בכשני מנדטים וירטואליים.

“המפלגה (אם ניתן לקרוא לה כך) המרוסקת שמשאיר מאחוריו בנט, נראית כמו מחנה פליטים בהקמה”, כותב ורטר. “כל מי שנטרקו בפניו כל הדלתות וגולגל מכל המדרגות, מחפש לו מיטה חמה ופת לחם בחורבות מפלגת השלטון לשעבר.

“ההגדרה הזו רלוונטית גם ליו”ר, איילת שקד, לסגן השר אביר קארה שמקים בכל יום מפלגה חדשה, ולהאמפטי ודמפטי, או שקע ותקע של הפוליטיקה הישראלית, יועז הנדל וצבי האוזר, מחברי המדריך לטרמפיסט לגלקסיה המעודכן”.

את מפלגת ‘דרך ארץ’ של הנדל והאוזר, ורטר מכנה “פיקציה פתטית שמעולם לא נבחנה בקלפי, הם החלו לדלג מקן לקן, כמו שתי ציפורים על ממריצים. שלוש פעמים הצליחו למכור את הסחורה הריקה שלהם: למשה יעלון, לגנץ ולסער. עכשיו הם מתמקחים עם ראשת המפלט האחרון.

על פי סקרים שונים, טוען ורטר, שקד אוחזת כיום בכשני מנדטים וירטואליים. “קשה מאד לראות כיצד היא מתאוששת. התסריט הסביר יותר מביא אותה לתקדים המפוקפק של מפלגת שלטון שנמחקת מהמפה מיד בבחירות שלאחר מכן (קדימה שרדה שתי מערכות עד שהתפוגגה). אם תגיע שקד לקו הגמר, ותעבור את אחוז החסימה, היא תהיה האצבע ה-61 של נתניהו. קלישאת ה’ממשלה הרחבה’ שהיא מדקלמת, היא שטות. בממשלה כזו, מי צריך את שקד?

“כך או כך,  נתניהו לא יעבוד בשביל להעלות את שקד מעל לאחוז החסימה. אפילו הוא לא מסוגל לחולל קסמים. מה גם שפרגון לה הוא איסור מדאורייתא־דקיסריה שהעובר עליו מסתכן בנפשו. המסרים של הליכוד, שהחלו לטפטף השבוע ויגברו כל עוד היא תמשיך להתעקש להישאר במרוץ, ברורים: קול לשקד הוא קול לפח”.

“בליכוד מקווים שמצביעי ימינה יעברו אליהם אם שקד תרד. גם בכחול לבן־תקווה חדשה מאמינים שרוב המצביעים יזלגו אליהם.

“מושיעתו האפשרית של נתניהו, אכן יכולה להיות קברניתו הסופית, אם תבזבז מתחת לאחוז החסימה בדיוק את המנדטים שישלימו לו את קואליציית הבלהות שלו. בצומת הזו, צומת שקד, האינטרסים של שני המחנות – הליברלי והשמרני – מצטלבים, להלן: רל”א – רק לא איילת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות