שקד והנדל מחכים שביידן ימריא – ואז יכריזו על ריצה משותפת בימינה

המחלוקת המרכזית בין הנדל לשקד הייתה על ישיבה בממשלה תחת נתניהו: שקד בעד, בעוד הנדל מתנגד • השניים סיכמו על מסר לפיו לא יסכימו לשבת בממשלה צרה, אלא רק בממשלה רחבה
חרדים 10
ט"ו תמוז התשפ"ב / 14.07.2022 11:40

איילת שקד ויועז הנדל יודיעו על האיחוד ביניהם וריצה משותפת בבחירות הקרובות.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, המהלך הצפוי נסגר – והשניים ממתינים לסיום ביקורו של הנשיא ביידן שגורף את כל תשומת הלב התקשורתית והציבורית, כדי להכריז על שיתוף הפעולה באופן רשמי.

הפער המרכזי בין השניים היה בסוגיית האפשרות לכהן בממשלה תחת נתניהו. בעוד  שקד לא פוסלת, הנדל צריך לרכך את ההתנגדות שלו.

הפתרון לבעיית המסרים בסוגיה היא: אמירה שהשניים יתנגדו לממשלה צרה ובכך מנסים לפתוח את השורות.

בכל סקרים האחרונים ימינה ואיילת שקד לא עוברים את אחוז החסימה. גם כאשר הנסקרים נשאלו על הצטרפות של הנדל, המפלגה נותרה מתחת לאחוז החסימה.

בכנס בחירות בהשתתפות כ-300 תומכים שקיים ביום שלישי בשוהם – הצהיר הנדל: “אני עושה הכל כדי שיהיו חיבורים, ובקרוב יהיו חדשות גדולות. לא אתן שנגיע לבחירות שישיות”.

הוא הוסיף: “אני מקווה שנתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, אעבוד קשה בשביל זה”.

גורמים ביהדות התורה אמרו אחרי הכנס, במהלכו תקף את “העסקנים החרדים”  וטען כי “הם היריבים של הציבור החרדי, לא אני”: “היהירות והזחיחות ממשיכים להיות בעוכריו של יועז הנדל. האיש שהתנהל כמו פיל בחנות חרסינה, בעט, פגע והכפיש את הציבור החרדי ומנהיגיו, מחפש כיום בית פוליטי ולא מוצא. בפטרונות ובעליונות, ניסה מר הנדל ‘לחנך’ את החרדים ולשלוט בערכיהם, כביכול הוא מבין טוב יותר מאיתנו מה טוב לילדים שלנו. היום ברור לכולם שהנדל הפך לנטל פוליטי. כל מי שיחבור אליו מנתק קשר עתידי עם הנציגות החרדית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות