נעמה יששכר שברה שתיקה: “גילו את השקית – והלב שלי נפל”

בעקבות פרשת שחקנית הכדורסל האמריקנית שכלואה ברוסיה בגין החזקת סמים - לראשונה מאז שוחררה התראיינה נעמה יששכר לרשת NBC • "לא זכרתי שזה בתיק שלי. ידעתי שזה כנראה גרוע, אבל לא שיערתי עד כמה" ומה המסר שלה? "תנסי לחייך. זה עוזר גם אם נראה שלא"
חרדים 10
ט"ו תמוז התשפ"ב / 14.07.2022 09:51

נעמה יששכר, שהיתה כלואה בכלא הרוסי בעוון אחזקת כמות קטנה של סם בתיקה ושוחררה לאחר התערבות של ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, מספרת לראשונה על מה שעבר עליה מאז נעצרה ובמהלך שהותה בכלא.

בראיון לרשת NBC האמריקנית אמרה יששכר: “לא זכרתי שזה בתיק שלי – זה לא היה מעשה מכוון. כאשר הם גילו את השקית עם החשיש, הלב שלי נפל ממש”.

הצעירה מספרת כי הגיעה בשנת 2019 למוסקבה לעצירת ביניים של שלוש שעות בדרכה חזרה מהודו לישראל ונעצרה על ידי הרוסים. ברגעים הקשים האלה לא הוענק לה תרגום והלחץ גבר.

יששכר פנתה לשגרירות ישראל והתחננה לסיוע. “ידעתי שהמצב ככל הנראה גרוע, אבל לא הבנתי עד כמה זה יכול להיות גרוע. זו אחת המדינות הגרועות ביותר שיקרה לך בהן מקרה כזה”.

במהלך שהותה בכלא,  יישכר לימדה את עצמה רוסית כדי להבין את המתרחש סביבה. היא שהתה כחצי שנה בבית מעצר בתא אחד עם 40 אסירות בהמתנה למשפטה ולא קיבלה תנאים היגייניים בסיסיים.

הראיון של יששכר, שנשפטה ונשלחה ל-7.5 שנות מאסר בגין הברחת סמים, אך ריצתה בפועל פחות משנה לאחר שפוטין העניק לה חנינה, התקיים על רקע מעצרה של כוכבת הכדורסל האמריקנית בריטני גרינר, שהודתה בשבוע שעבר במשפט שנערך לה במוסקבה, כי היו סמים בתיקה.

יששכר, שכותבת ספר על החוויות שלה בכלא הרוסי, סיפרה שהיא ניסתה להישאר חיובית לאורך כל תקופת המאסר שלה, לנהל יומן הכרת תודה ולהתיידד עם כמה מחברותיה לתא. היא תמיד הקפידה להודות לשומרי הכלא.

כשנשאלה איזה מסר היא הייתה מוסרת לגריינר, השיבה: “תנסי לחייך. זה עוזר גם אם נראה שלא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות