זהבה גלאון בראשות מרצ זוכה ל-6 מנדטים על חשבון מרב מיכאלי

מסקר חדש שנערך עבור מרצ עולה: חזרתה של זהבה גלאון לראשות המפלגה משנה את מפת המנדטים - על חשבון מרב מיכאלי, שמקבלת רק 4 • האפשרות שיאיר גולן או תמר זנדברג עומדים בראש המפלגה לא נבדקה • לאחר פרישתו של ניצן הורוביץ: גובר הלחץ הפנימי על גלאון להתמודד
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשפ"ב / 13.07.2022 12:32

מסקר חדש שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע עבור מפלגת מרצ – ופורסם היום (רביעי) בחדשות 12- עולה כי חזרתה של זהבה גלאון לזירה הפוליטית מחלצת את מרצ מאזור אחוז החסימה, על חשבון מפלגת העבודה.

כחלק מהסקר, נשאלו בימים האחרונים 502 בני אדם לאיזו מפלגה היו מצביעים כיום, ואם מצב שבו זהבה גלאון עומדת בראשות מרצ משנה את החלטתם.

מהממצאים עולה כי במצב הנוכחי מרצ מקבלת 4 מנדטים, ואילו כאשר זהבה גלאון מוצבת בראשות המפלגה – היא עולה ל-6 מנדטים. העלייה הזאת נובעת מתזוזה של מנדטים ממפלגת העבודה, שיורדת מחמישה מנדטים לארבעה בלבד.

בשבוע שעבר הכריז יאיר גולן כי יתמודד לראשות המפלגה, אך בסקר לא נבדקו תרחישים לפיהם גולן או תמר זנדברג עומדים בראשות מרצ.

גורמים במפלגה מעריכים שאף אחד מהם לא משנה באופן משמעותי את מפת הגושים.

לפי הדיווח בחדשות 12, זהבה גלאון בוחנת את האפשרות, אך טרם מסרה תשובה רשמית אם תחזור ותתמודד על ראשות המפלגה.

אתמול קראה יו”ר סיעת מרצ מיכל רוזין לגלאון באופן פומבי להתמודד על תפקיד היו”ר: “לאחר פרישתו של היו”ר הורוביץ, אני חושבת שכולנו צריכים להתייצב ולקרוא לזהבה גלאון, מנהיגת השבט, לחזור ולהוביל אותנו בבחירות האלה”.

שר הבריאות ויו”ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע אתמול  בצהרים כי לא יתמודד על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות, אך ימשיך ברשימה לכנסת הבאה.

“עכשיו אנחנו צועדים לבחירות, עוד בחירות”, מסר בהודעה הרשמית. “בנקודת הזמן הזו, אחרי יותר משלוש שנים כיו”ר מרצ, שבהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישיגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות