הנשיא ג’ו ביידן צפוי לנחות בישראל • מה מחכה לכם, ומה הלו”ז שלו?

הגעתו של נשיא ארצות הברית לארץ צפויה ליצור עומס בירושלים • היום ובשישי ייסגר כביש 1 לתנועה בשעות שבהן פמליית ביידן תהיה בדרכים • עם מי יקיים פגישות? זה הלו"ז של הנשיא בביקורו בישראל
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ד תמוז התשפ"ב / 13.07.2022 09:17

נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן צפוי לפתוח ב-15:30 אחר הצהרים (רביעי) את ביקורו המדיני הראשון במזרח התיכון מאז שנכנס לתפקידו.

בשל הביקור צפויות חסימות צירים נרחבות בירושלים עד יום שישי הקרוב. בנתב”ג הוקם מתחם מאובטח למאות מוזמנים, ולצדו מערכות הגנה מפני טילים שיוצגו בפני הנשיא.

המשטרה הודיעה כי כביש 1 ייסגר לתנועה לשני הכיוונים היום בין השעות 15:00 ל-17:00, וכך גם ביום שישי – כשעה לפני שהפמליה תעזוב את ישראל. במקביל לסגירת כביש 1 כולו, בימים רביעי ושישי, ייחסם גם נתיב החיבור בינו לבין כביש 6.

מחר החסימות יתמקדו בתוך הבירה עצמה – במרכז העיר ובשכונת רחביה. צפויים להיחסם רחוב המלך דוד והרחובות המובילים לבית הנשיא. בשעות הערב, ייחסמו הכבישים המובילים לאצטדיון טדי, וזאת בשל אירועי המכביה.

לוח הזמנים של ביידן במהלך שהותו בישראל יכלול אירועים ובפגישות עם ראשי המדינה. ביום שישי יבקר הנשיא במזרח ירושלים ובבית לחם – עד להמראתו מנתב”ג בדרך לסעודיה.

וזה הלו”ז הצפוי:

15:30 – הנשיא ביידן נוחת בנתב”ג.

15:45 – נשיא ארה”ב יתקבל בטקס קבלת פנים רשמי בנתב”ג. נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, וראש הממשלה החליפי נפתלי בנט יקבלו את פניו למרגלות המטוס. בשל הקורונה והחום, שרי הממשלה ימתינו בטריבונה מיוחדת, ולא ילחצו את ידיו של הנשיא בסבב קבוע כפי שהיה נהוג בשנים קודמות. הטקס יכלול דברי ברכה קצרים, שטיח אדום, דגלים ויתנגנו בו המנוני שתי המדינות.

לשכת ראש הממשלה ביקשה לשנות את הפרוטוקול הרשמי כדי לאפשר לבנט להיות יחד עם הרצוג ולפיד סמוך למדרגות המטוס עם נחיתת ביידן. למרות שגורמים המעורבים בביקור מתחו ביקורת על כך, בלשכת לפיד התעקשו שבנט יהיה נוכח במעמד על השטיח האדום.

16:15 – ביידן יסייר במתחם מערכות ההגנה הרב שכבתית של משרד הביטחון, שהוצב לטובת הביקור, בנמל התעופה בן-גוריון. לפיד וגנץ יציגו לביידן את היכולת של מדינת ישראל נגד טילים. שר הביטחון ימסור סקירה בנוגע לשיתופי הפעולה בין מערכות הביטחון. לאחר מכן תוצג לנשיא תצוגת אמצעים של מערך ההגנה הרב שכבתי הישראלי. במסגרת זו, תוצג לראשונה לנשיא האמריקאי מערכת ‘מגן אור’, מערכת הגנה בלייזר ליירוט רקטות, כטב”מים ופצמ”רים.

17:35 – האורח יבקר במוזיאון ‘יד ושם’ בירושלים יחד עם ראש הממשלה ונשיא המדינה.

יום חמישי –

11:15 – מפגש בילטרלי ישראל-ארה”ב: לפיד וביידן יקיימו פגישה, ולאחר מכן יקיימו פגישה מורחבת עם הצוותים של שני הצדדים. בפגישה צפוי להשתתף גם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. המנהיגים ידונו באיום האיראני, וככל הנראה גם בקידום היחסים עם סעודיה. אחרי הפגישה הזו ביידן ייפגש עם ראש האופוזיציה נתניהו.

12:30 – ביידן ולפיד יקיימו מפגש וירטואלי במסגרת I2U2. מדובר במפגש מולטילטרלי עם מנהיגי ארבע מדינות: ישראל, ארצות הברית, הודו ואיחוד האמירויות. ה-I2U2 הוקם באוקטובר 2021, בעקבות יוזמה של שרי החוץ אז של ארבע המדינות, כחלק מביקור שר החוץ ההודי בישראל.

13:30 – מסיבת עיתונאים משותפת של ביידן ולפיד.

17:30 – טקס קבלת פנים בבית הנשיא בהשתתפות ביידן, הרצוג ולפיד.

19:50 – טקס פתיחת המכביה באצטדיון טדי, בירושלים. נשיא ארה”ב ג’ו ביידן, נשיא המדינה הרצוג ורה”מ לפיד ינכחו בטקס. הרצוג יישא דברים.

ביום שישי, ביקורו של ביידן יתמקד בפלסטינים. הוא יגיע תחילה לסיור בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח ירושלים. לאחר מכן, יגיע לבית לחם ויקיים פגישה עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. עם סיום הפגישה, הפמליה תעשה את דרכה בחזרה לנתב”ג, ומשם ימריא הנשיא לסעודיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות