כהנא: ממשלה צרה בראשות נתניהו זה אסון, מוכן רק בממשלה רחבה

על פסילתו מצד המפלגות החרדיות: "גם החרדים יודעים שאני אדם יירא שמיים, אני לא מודאג" • על סמוטריץ: "הוא איש ציבור שמחרים ח"כים קולגות, לא מהנהן אפילו לשלום כלפיהם"
חרדים 10
י"ד תמוז התשפ"ב / 13.07.2022 08:59

סגן שר הדתות מתן כהנא מימינה טוען כי ממשלה צרה בראשות בנימין נתניהו “זה אסון לישראל”.

בראיון לגלי צה”ל אמר כהנא כי יהיה גם בכנסת הבאה: “רואים בסקרים שיש עדיין ציבור גדול מאוד של אנשים שלא החליטו, ואנחנו יודעים מבדיקות העומק שלנו שרבים מהם הם אנשים דתיים לאומיים שכרגע אין להם בית. אני הולך להמשיך ולייצג אותם גם בכנסת ובממשלה הבאה”.

האם יהיה מוכן לשבת תחת נתניהו?

“אני מוכן לשבת אך ורק בממשלת אחדות רחבה, אני לא עסוק עכשיו במי יעמוד בראש הממשלה הזו. אם הייתי רוצה ממשלת ימין צרה בראשותו של נתניהו – היא הייתה קמה כבר לפני שלושה שבועות”.

כהנא נשאל האם הוא ממתין לשמוע התחייבות מאיילת שקד שלא תלך לממשלה צרה אם תהיה הזדמנות כזו – והשיב:  “בהחלט. אעשה כל שביכולתי כדי לוודא שאחרי הבחירות תקום כאן ממשלה רחבה. אי אפשר לבנות ממשלה כשחצי מהעם מרגיש מודר ממנה. שקד צריכה להכריע אם לכפות ממשלה רחבה ולא נמצא את עצמנו בממשלה צרה בראשות נתניהו. זה אסון לישראל”.

על הטענות כי מפלגות אינן מעוניינות לצרף אותו בגלל שהמפלגות החרדיות פוסלות שותפות איתו – הגיב. “אני עומד בקשר עם מגוון מפלגות. בסופו של דבר, גם החרדים יודעים שאני אדם ירא שמיים וכל מה שעשיתי במשרד היה בהתייעצות עם רבנים, אני לא מודאג מהנקודה הזאת”.

הוא תקף את ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “הוא איש ציבור שמחרים ח”כים קולגות, לא מהנהן אפילו לשלום כלפיהם, יוצא מהמליאה כשהם נואמים וקורא לא להכניס לבית כנסת תומכים של מפלגה אחרת. רבים בציבור הדתי-לאומי סולדים מהצורה שבה סמוטריץ’ מתנהג ולעולם לא יצביעו למישהו כמוהו”.

בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב’ התייחס כהנא למחלוקת עם החרדים ואמר כי הוא מוקיר את הציבור החרדי וכי חרדים רבים שיתפו עמו פעולה בשנה האחרונה בגלוי או בסתר. “אני מאמין שהציבור החרדי הוא הפתרון לבעיות המדינה, גם הם יודעים שאני אדם ירא שמים ומה שעשיתי במשרד הדתות היה בהתייעצות עם דיינים גדולים”.

ח”כ אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית הגיבה: “”יצא המרצע מן השק. הולכים לבחירות בגלל מתן כהנא. שחסם בגופו ממשלת ימין. והפקיר את המדינה בידי יאיר לפיד”.

ח”כ אופיר סופר כינה את כהנא “רקדנית בלט פוליטית” – והזכיר: “העיקר שישבת בממשלה צרה עם רע”מ ומרצ”.

ח”כ מיכל וולדיגר: “אוקי, שימו לב- אבולוציית המחשבה של מתן כהנא בחמש מערכות הבחירות: ימין, ימין, ימין, ימין, ימין-שמאל, שמאל-ימין, שמאל, שמאל, שמאל, שמאל. כהנא כבר מזמן לקח פניה חדה שמאלה”.

ח”כ שמחה רוטמן אמר: “שנה שלמה שאנשי השקר והתרמית לועגים לנו. ‘איפה העריקים? אי אפשר היה להקים ממשלת ימין, התחייבנו למנוע בחירות’, והנה האמת יוצאת. ממשלת ימין הייתה בהישג יד. גם לפני שנה, גם לפני 3 שבועות. מי שגרר את מדינת ישראל לממשלת תומכי טרור, במודעות ובכוונה, היו שקד, בנט וכהנא. ישפוט הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות