“אין לי מה להסתיר”: ראש העיר פ”ת נחקר בחשד לשוחד וסחיטה

רמי גרינברג הוא ראש העיר שחשוד כי דרש לפטר או להרחיק את מתנגדיו מעמותות שפעלו בפתח תקווה, בתמורה להעברת תקציבים • נחקר במשרדי היחידה המרכזית להונאה ושוחרר בתנאים מגבילים • כתב לתושבים: "יש הרבה אנטריגות, שנאה ללא סיבה ורצון של מתחרים רק להכשיל"
חיים טוויל
י"ד תמוז התשפ"ב / 13.07.2022 08:39

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג הוא ראש העיר שנחקר השבוע ביחידת להב 433 של המשטרה ושוחרר בתנאים מגבילים, שכללו הרחקה ליומיים ממשרדו.

גרינברג, שהחשד בסחיטה באיומים ובשוחד, פרסם הבוקר (רביעי) פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו הודה שנקרא לחקירה ביום שני בבוקר: “עם כניסתי לתפקיד אני פועל לילות כימים, פשוטו כמשמעו, ללא הפסקה – 24/7, ללא חופשות, נטו למען העיר והתושבים וזאת בכדי להצעיד את פתח תקוה קדימה בכל פרמטר ולדאוג, גם באופן אישי ופרטני, לכל תושבי העיר ואיכות חייהם.

“בכל צעד ושעל רק אתם עומדים לנגד עיני והכל כדי שכל אחד ואחת מכם תהיו גאים בעיר שלנו ותהיו שבעי רצון מהשירותים העירוניים השונים והפיתוח הנרחב שאנחנו מקדמים בכל שכונות העיר ובכל התחומים”.

גרינברג סיפר: “במסגרת המחויבות שלי אלכם.ן ולאור השמועות, חשוב לי לשתף אתכם בפרטים שניתן. ביום שני בבוקר התבקשתי להגיע באופן עצמאי לחקירה בנושא מסויים. כאזרח שמאמין במערכת אכיפת החוק ומכבד אותה מאד, הגעתי והשבתי לכל השאלות. אין לי מה להסתיר ואני משוכנע כי בסוף הבדיקה הדברים יתבהרו.

“לצערי בשליחות הציבורית יש הרבה אנטריגות, שנאה ללא סיבה ורצון של מתחרים רק להכשיל.

“כראש עיר אני בטלתי את עצמי בצורה הכי ברורה ורתמתי את כל כוחי רק למען האינטרס הציבורי. כך אני נוהג כל חיי וכך אנהג תמיד”.

ראש העיר ושלושה ממקורביו עוכבו לחקירה בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

חקירת המשטרה נפתחה לפני כשנה, בעקבות תלונה שהוגשה לפיה ראש העיר דרש את פיטוריהם מעבודה או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם ממקומות עבודה הפועלים מול העירייה. לפי החשד, הוא איים על המוסדות שקיבלו תקציב מהעירייה כי ישלול את התקציב, אם לא יפטרו את מתנגדיו – ואף הציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על-ידי הרשות שבראשה הוא עומד.

שלושת מקורביו של איש הציבור, חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

את החקירה מלווה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

פרקליטו של ראש העיר, עו”ד עופר ברטל, אמר לאחר עיכובו: “ראש העירייה משיב באריכות לכל שאלות החוקרים. הוא בטוח בחפותו. נעשה בעניינו שימוש בשמו שלא בטובתו וללא ידיעתו כדי לשרת אינטרסים של אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות