הנדל: ‘אעבוד קשה שביבי לא ירכיב ממשלה, העסקנים אויבי החרדים’

בכנס תומכים הצהיר השר שנמצא במו"מ עם ימינה: "אני עושה הכל כדי שיהיו חיבורים, ובקרוב יהיו חדשות גדולות. לא אתן שנגיע לבחירות שישיות" • על המאבק במפלגות החרדיות: "העסקנים הם יריבים של הציבור החרדי, לא אני"
חרדים 10
י"ד תמוז התשפ"ב / 13.07.2022 00:55

שר התקשורת יועז הנדל, שנותר מחוץ לרשימה של גנץ וסער, קיים הערב (שלישי) כנס בחירות בהשתתפות כ-300 תומכים בשוהם – והצהיר: “אני עושה הכל כדי שיהיו חיבורים, ובקרוב יהיו חדשות גדולות. לא אתן שנגיע לבחירות שישיות”.

השר, שמנהל מו”מ עם ימינה,  הוסיף: “אני מקווה שנתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה, אעבוד קשה בשביל זה. הדיכוטומיה סביב נתניהו מטריפה את המערכת הפוליטית. כבר לא שואלים דבר על ניהול סיכונים בסכסוך הישראלי-פלשתיני, משילות בנגב, יחס למיעוטים או יחסי דת ומדינה. הכל ביבי. זה מטורף ומוביל שוב ושוב למערכת בחירות”.

נזכיר, כי על פי סקרי המנדטים האחרונים, סיעת ימינה בראשות איילת שקד, אינה עוברת את אחוז החסימה – גם אם הנדל יצטרף.

על מניעת ההישענות על הרשימה המשותפת – אמר הנדל: “אני גאה שלא אפשרתי להקים ממשלה שתישען על הרשימה המשותפת. התנגדתי ואני מתנגד לכך עד היום, כי הרשימה פועלת נגד האינטרס של מדינת ישראל. לא התנגדתי כי הם ערבים, להיפך, אני חושב שצריך לשלב ערבים שרוצים להיות חלק ומכירים במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אבל המשותפת היא מפלגה שפוגעת באינטרס הזה ופוגעת בדו-קיום. מי שמחרים אותי בשל העמדה הזאת, צודק. אני נגד שותפות איתם”.

לפי דיווח ב’מעריב’, שר התקשורת אמר על המאבק שהמפלגות החרדיות מנהלות נגדו: “העסקנים החרדים פועלים בשירות עצמם, מעמיסים עלויות ומגבילים את הציבור. מעלימים עין מאפליית נערות ספרדיות במוסדות האשכנזים. העסקנים האלו הם יריבים של הציבור החרדי, לא אני”.

הוא סיפר לתומכיו: “הגיע אליי אדם בשליחות ליצמן, והבהיר לי שאם אני נוגע בנושא הטלפונים של המגזר החרדי אני מחוק. ‘אתה תהיה שרוף פוליטית’, אמר לי. נדרשתי להחליט האם אני לוקח סיכון פוליטי או מתעלם כמו קודמיי. החלטתי שאני מחליט למען אזרחי המדינה החרדים, למרות שאני יודע שהם לא האלקטורט שלי”

גורמים ביהדות התורה אמרו בתגובה ל’מעריב’: “היהירות והזחיחות ממשיכים להיות בעוכריו של יועז הנדל. האיש שהתנהל כמו פיל בחנות חרסינה, בעט, פגע והכפיש את הציבור החרדי ומנהיגיו, מחפש כיום בית פוליטי ולא מוצא. בפטרונות ובעליונות, ניסה מר הנדל ‘לחנך’ את החרדים ולשלוט בערכיהם, כביכול הוא מבין טוב יותר מאיתנו מה טוב לילדים שלנו. היום ברור לכולם שהנדל הפך לנטל פוליטי. כל מי שיחבור אליו מנתק קשר עתידי עם הנציגות החרדית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות