אטימות באוטובוס ‘קווים’: הייתה בדרכה לשלם וקיבלה דו”ח • צפו

תושבת ביתר עלית עלתה לאוטובוס עם ארבעה ילדים, בהם שני תינוקות, מיקמה אותם במושבים - וביקשה לגשת לנהג לשלם • אלא שאז צץ פקח ורשם לה דו"ח, תוך התעלמות מההסבר של הנוסעים • בשיחה עם חרדים 10 היא מספרת מה קרה ואומרת: "יש פה אטימות, יש רדיפה"
ישראל יוספי
י"ג תמוז התשפ"ב / 11.07.2022 22:17

אטימות: ביום ראשון בשעות הערב עלתה מינדי קליין, חרדית תושבת העיר ביתר עילית, על אוטובוס קו 292 של חברת ‘קווים’ מירושלים לביתר עילית.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

קליין נשאה בידיה שני תינוקות קטנים, והייתה בדרכה למקם אותם במושבים האחוריים כדי שלא יפלו כאשר נהג האוטובוס יחל בנסיעה.

בתחנה אחרי, כשהאמא הטרודה עדיין לא הפסיקה לתקף את הרב קו, עלה פקח של החברה. הפקח  דרש ממנה להציג את כרטיס הרב קו, לא חשב פעמיים, והגיש לה דוח על סך 100 שקלים.

קליין,  והנוסעים באוטובוס, ניסו להסביר כי האם החרדית עלתה רק כעת עם ילדיה הקטנים ולכן טרם הספיקה לשלם  –  אך הפקח התעלם בצורה מקוממת מהמתרחש.

בשיחה עם חרדים 10 מספרת מינדי קליין: “עליתי אתמול באוטובוס של קווים מירושלים לביתר עם שתי ילדות קטנות ושני תינוקות. הנהג ישר נסע לאחר שעלינו, ולכן היינו צריכות לשבת במקום.

“יצאנו מהתחנה, התיישבתי, הושבתי את התינוקות. באותו רגע היה אירוע של מכבי אש, והנהג חרק ונפלה לי ילדה לריצפה. הרמתי את הילדה בת השנתיים, ומיד הוצאתי ארנק לשלם. ברגע שהתאפשר לי הוצאתי ארנק.

“אפילו לא ראיתי שיש מבקר. לא משנה, אני רציתי לשלם. לא קשור למבקר בכלל. המבקר עלה תוך תחנה אחת. עליתי עליתי בתחנת חוזה פינת אדמו”רי ויז’ניץ, בתחנה הבאה הוא קנס אותי.

“הוצאתי לו את תעודת זהות חגיגית, כי רציתי להסביר לו: תבין, עליתי הרגע, ומיד הלכתי לשלם. הכל טוב. הוא נתן לי דוח אחרי ששילמתי, לא אחרי שלא שלמתי. הבעיה היא ששילמתי אחרי שהתיישבתי”.

ניסית להסביר?

“אמרתי לו שהרגע עליתי. נוסעי האוטובוס האחרים אמרו לו: תקשיב, הרגע היא עלתה, היא מיד הלכה לשלם. הוא גם לא אמר דבר. יש טווח זמן הגיוני שאדם יכול לשלם, וכל שכן אישה שעולה עם תינוקות.

“הייתי חייבת לשבת, לא הייתה אופציה אחרת. דברתי עם חברת ‘קווים’. הם אמרו תגישי ערעור. יש פה אטימות. יכול להיות שהם רוצים לתקן את העולם, אבל זו אטימות. תבחן את המקרה – לא ישר להביא דווח. זה נראה שיש מטרה לעשות אותה”.

המטרה זה לחלק דוחות לחרדים?

“ככה זה נראה, או בביתר – ביתר עיר חרדים, אין להם עוד אופציות, יש פה רדיפה. הוא רצה להביא דוח גם על הילדים, אבל אני לא רואה את הדוח. אני לא יודעת אם הוא כתב גם על הילדים”.

מחברת קווים נמסר בתגובה לחרדים 10: “המקרה נמצא בבדיקת הגורמים הרלוונטיים. בכל מקרה, ניתן לערער על כל קנס, כפי שמופיע על הדו”ח עצמו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התנהגות מגעילה.
    17/07/2022 02:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אפס הגינות.