רק 13 לגנץ וסער, הנדל לא עוזר לשקד, איזנקוט לא משנה הגושים

ימינה בראשות איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה, גם אם תצרף את השר יועז הנדל • המפלגה של גנץ וסער היא השלישית בגודלה, אבל עם מספר מאכזב • ומה קורה אם מצרפים לה את גדי אזינקוט? ואם יצטרף ליש עתיד? • והאם נכון או לא נכון שאיתמר בן גביר יכהן כשר בממשלה?
חרדים 10
י"ג תמוז התשפ"ב / 11.07.2022 21:10

113 ימים לבחירות:  מסקר של מכון מדגם בראשות מנו גבע שפורסם הערב (שני) ב’מהדורה המרכזית’ של חדשות 12 עולה, כי המפלגה המאוחדת של גנץ וסער  מקבלת 13 מנדטים בלבד.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

על שאלה אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע? התקבלו התוצאות הבאות:

הליכוד בראש עם 34 מנדטים, כמו בסקר הקודם. יש עתיד מקבלת 23 מנדטים, כחול לבן-התקווה החדשה  – 13, הציונות הדתית עם 10 מנדטים, ש”ס עם 8, יהדות התורה עם 7.

הרשימה המשותפת מקבלת 6 מנדטים, כמו ישראל ביתנו של ליברמן.

מפלגת העבודה מקבלת 5 מנדטים, בעוד רע”ם ומרצ מקבלות 4 מנדטים כל אחת.

ימינה בראשות איילת שקד נותרת מתחת לאחוז החסימה עם 1.9% מקולות הבוחרים בלבד.

בתמונת הגושים יש שינוי קל בלבד: גוש נתניהו מקבל 59 מנדטים, מרחק שני מנדטים מהיעד הנכסף, בעוד הקואליציה הנוכחית מקבלת 55 מנדטים.

ומה קורה במצב שבו מצטרף הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט מצטרף לאיחוד של כחול לבן התקווה החדשה? הרשימה המאוחדת עולה ל-15 מנדטים, אך נותרת המפלגה השלישית בגודלה. הליכוד נותרת עם 34 מנדטים, יש עתיד יורדת ל-21, הציונות הדתית נשארת על 10 מנדטים, ש”ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

הרשימה המשותפת וישראל ביתנו נשארות עם 6 מנדטים, העבודה עם 5, וגם רע”ם ומרצ נותרות עם 4 מנדטים כל אחת.

גם במקרה זה ימינה משיגה רק 1.8% מקולות הבוחרים ונותרת מתחת לאחוז החסימה.

מבחינת תמונת הגושים, התמונה נותרת זהה: גוש נתניהו מקבל 59 מנדטים, והקואליציה הנוכחית 55 מנדטים.

ומה קורה אם איזנקוט בוחר להצטרף ליש עתיד? במקרה כזה עולה לפיד ל-24 מנדטים. הליכוד נותרת עם 34 מנדטים, כחול לבן-התקווה החדשה עם 13 מנדטים, הציונות הדתית עם 10, ש”ס עם 8 ויהדות התורה עם 7 מנדטים.

ישראל ביתנו יורדת במנדט ל-5 מנדטים, בעוד הרשימה המשותפת נשארת עם 6 מנדטים, העבודה נשארת עם 5 מנדטים ורע”ם ומרצ נותרות עם 4 מנדטים. ימינה בראשות איילת שקד משיגה גם במקרה כזה 1.8% ונותרת מתחת לאחוז החסימה.

גם במקרה הזה תמונת הגושים נותרת זהה: גוש נתניהו מקבל 59 מנדטים והקואליציה הנוכחית 55 מנדטים.

אם שר התקשורת יועז הנדל יצטרף לימינה בראשות איילת שקד תשיג המפלגה 2.8% מקולות הבוחרים, אך זה לא יעזור לה כדי לעבור את אחוז החסימה שעומד על 3.25%.

במקרה הזה תוצאות הסקר נשארות זהות לחלוטין – גם בתמונת הגושים וגם בכמות המנדטים למפלגה כמו בסקר הראשון.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נותר בנימין נתניהו בראש, אם כי נחלש מעט ומגיע ל-44% מכלל קולות המדגם.

בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה זוכה נתניהו ל-11%, ומקרב מצביעי האופוזיציה מגיע נתניהו ל-81%. יאיר לפיד נותר עם נתון דומה לסקרים הקודמים בשאלה הזו – כאשר 31% רואים בו כמועמד המתאים לראשות הממשלה. 59% מקרב מצביעי מפלגות הקואליציה ו-4% בלבד ממצביעי מפלגות האופוזיציה.

מול בני גנץ מגיע נתניהו לנתון מעט יותר נמוך, כאשר 43% מקולות הבוחרים רואים בו כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. עם זאת, גם שר הביטחון בני גנץ מגיע לנתון נמוך מלפיד של 24% מקולות הבוחרים.

בסקר נבדק גם: האם נכון או לא נכון שאיתמר בן גביר יכהן כשר בממשלה?

52% מהמשיבים אמרו כי זה לא נכון ו-33% אמרו שכן. עם זאת, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה, 59% מהמשיבים ענו כי ראוי למנות את בן גביר לשר בממשלה הבאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות