מחיר החשמל יזנק באוגוסט ב-9.6% • אורי מקלב: כל יום קמים לגזירות

תעריף החשמל אמור היה לזנק בכ-15%, אך ברשות החליטו לפרוס את ההתייקרות • ח"כ ישראל כ''ץ: "עוד כישלון של ממשלת לפיד בדרך לזינוק נוסף ביוקר המחיה" אורי מקלב: "מכלכלה משגשגת הם הפכו את ישראל למקום כושל ויקר"
חרדים 10
י"ב תמוז התשפ"ב / 11.07.2022 18:36

לא מספיק יקר? מחיר החשמל יעלה בחודש הבא ב-9.6%. זאת, לאחר שמליאת רשות החשמל קיבלה בשבוע שעבר את ההחלטה על ההתייקרות.

תעריף החשמל אמור היה בתחילה לזנק בכ-15%, אולם מליאת הרשות החליטה לפרוס את ההתייקרות, כך שנשלם עליה עד 2026 – ושיעור הזינוק בתעריף יהיה עתה נמוך יותר.

מדובר בעלייה השנייה השנה, לאחר שבפברואר המחיר עלה בשיעור של 5.7%. לאחר שהפחתת מס הבלו על הפחם נכנסה לתוקף במאי, היא מותנה ל-2.2% בלבד.

ההתייקרות במחירי החשמל מצטרפת לגל ההתייקרויות: ביום שישי האחרון התייקרו מחירי הביצים ב-6.5%.

בשבוע קודם לכן עלה מחיר המים שעומד על 7.6 שקלים למ”ק, לעומת 7.5 בחודש ינואר.

גם מחירי הדלק עלו בתחילת החודש: כך למשל מחיר בנזין לתדלוק עלה בתחילת החודש ל-8.08 שקלים לליטר, עלייה של 36 אגורות מהחודש הקודם – ובכך חצה לראשונה בעשור האחרון את רף 8 השקלים.

ח”כ ישראל כ”ץ הגיב על עליית מחירי החשמל: “עוד כישלון של ממשלת לפיד בדרך לזינוק נוסף ביוקר המחיה”.

ח”כ אורי מקלב הגיב: “בכל יום אנחנו קמים לגזירות כלכליות חדשות. בדלק, בדיור, בבריאות, בלחם ובחלב וכעת גם בחשמל. היתה צריכה להיות מחאה ציבורית – במקום לצאת לרחובות הציבור יצא לקלפי.

“המגמה הכללית של עליית המחירים היא תוצאה ישירה של כישלונו הקולוסאלי של שר האוצר ליברמן. מכלכלה משגשגת הם הפכו את ישראל למקום כושל ויקר. זו ממשלה כושלת ושר אוצר הכושל ביותר בתולדות ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות