חשד לשוחד וסחיטה באיומים: ראש עיר במרכז ומקורביו נחקרים

לפי החשד, ראש העיר דרש להרחיק ממקומות עבודה את מתנגדיו או בני משפחתם - והציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על ידי הרשות • שלושת מקורביו חשודים שפעלו בשליחותו • פרקליטו: נעשה בעניינו שימוש בשמו שלא בטובתו וללא ידיעתו
חיים טוויל
י"ב תמוז התשפ"ב / 11.07.2022 09:15

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בלהב 433 עיכבו הבוקר (שני) לחקירה ראש עיר ממרכז הארץ ושלושה ממקורביו.

עבודות הצומת: כל מה שרציתם לדעת על העבודות בצומת בר אילן

על פי החשד, הם מעורבים בעבירות של מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, שימוש לרעה בכוח המשרה, מתן שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע.

חקירת המשטרה נפתחה לפני כשנה, בעקבות תלונה שהוגשה לפיה ראש העיר דרש את פיטוריהם מעבודה או הרחקה מתפקיד של מתנגדיו, או של בני משפחתם ממקומות עבודה הפועלים מול העירייה. לפי החשד, הוא איים על המוסדות שקיבלו תקציב מהעירייה כי ישלול את התקציב, אם לא יפטרו את מתנגדיו – ואף הציב זאת כתנאי להעברת תקציבים למוסדות המעסיקים אותם ומתוקצבים על-ידי הרשות שבראשה הוא עומד.

שלושת מקורביו של איש הציבור, חשודים כמי שפעלו בשליחותו, כדי לממש את רצונו וכוונותיו.

את החקירה מלווה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עוד נמסר בהודעת המשטרה, כי “משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון ותחקור במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם העבריינים”.

פרקליטו של ראש העירייה שעוכב, עו”ד עופר ברטל: “ראש העירייה משיב באריכות לכל שאלות החוקרים. הוא בטוח בחפותו. נעשה בעניינו שימוש בשמו שלא בטובתו וללא ידיעתו כדי לשרת אינטרסים של אחרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות