תמה החקירה: המשטרה ממליצה להעמיד לדין את מקורבי ליצמן

שנה אחרי שהחקירה עברה לשלב הגלוי, עם מעצרם של מנחם גישייד ומוטי בבצ'יק, הסתיימה החקירה • התיק הועבר למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לעיון והחלטה
חיים טוויל
י"א תמוז התשפ"ב / 10.07.2022 14:09

המשטרה סיימה בימים אלו חקירת פרשה, בה נחקרו חשדות לביצוע עבירות הנוגעות לטוהר המידות במשרד הבריאות, במעורבותם של עובד ציבור בכיר, חברה מסחרית גדולה מתחום הרפואה, המנכ”ל של אותה חברה ונוספים.

מדובר בחקירה סמויה שנוהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה – יאח”ה בלהב 433, החל משנת 2017, ובחודש יוני 2021 עברה לשלב הגלוי, עם מעצרם ועיכובם של מספר מעורבים – ובהם מקורביו דאז של יעקב ליצמן, מנחם גישייד ומוטי בבצ’יק –  ותפיסה של מסמכים וחומרי חקירה אחרים.

על פי החשד, חברה עסקית מוכרת במשק התקשרה בהסכם למתן שירותי ייעוץ/שתדלנות, בשווי מאות אלפי שקלים עם מקורבו של עובד הציבור.

בהמשך לכך, עובד הציבור הבכיר ניצל את מעמדו ופעל לכאורה, במספר הזדמנויות, במשוא פנים ובניגוד לאינטרס הציבורי, ביחד עם מעורבים נוספים, ממניעים של בצע כסף, לקידום ושימור אינטרסים של חברה מסחרית גדולה במשק.

בתמורה, ניאותה החברה העסקית להתקשר בהסכם למתן שירותי ייעוץ/שדלנות, בשווי של מאות אלפי שקלים, עם מקורבו של עובד הציבור.

היום (ראשון) עם סיום החקירה, הועבר תיק החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את התיק, לשם עיון והחלטה.

“משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית, הפוגעת בסדרי שלטון, במטרה לחשוף תהליכים פסולים, להגיע לחקר האמת ולהעמיד לדין את העבריינים”, נאמר בהודעת המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות