השופט שיחרר את אביו של המחבל מבני ברק: ‘קשה לשפוט אב שכול’

למרות שהסית לפיגועים נוספים, בית משפט צבאי שחרר ממעצר את אביו של המחבל המתועב מבני ברק • 'בוחרים בחיים': "השופט אלדן התבלבל פעמיים - פעם ראשונה כשהחליט לשחרר את אבי המחבל המתועב ובפעם השנייה כשכינה את אבי המחבל 'אב שכול'
חרדים 10
י"א תמוז התשפ"ב / 10.07.2022 11:39

בית המשפט הצבאי בשומרון החליט בימים האחרונים לשחרר ממעצר את אביו של דיא חמארשה, המחבל  שביצע את הפיגוע בבני ברק, בו נרצחו חמישה בני אדם.

נגד אביו של המחבל, שנשא דברי הסתה חמורים ועודד פיגועים, הוגש כתב אישום בעבירות של הסתה ותמיכה בארגון אויב.

ומה היה הנימוק של השופט הצבאי לשחררו ממעצר? “קשה לשפוט התנהלות של אב שכול”.

דורון קדוש, הכתב הצבאי של גלי צה”ל,  דיווח כי אב המחבל הביע תמיכה מלאה במעשי בנו לאחר הפיגוע והמשיך להסית אחרים לבצע פיגועים נוספים בימים שלאחר מכן. הוא פרסם דברי שבח לפיגוע שביצע בנו, התראיין לערוץ של תנועת פתח, ונשא נאומי הסתה בעצרות המוניות. כל הסרטונים שלו הופצו ברשתות החברתיות וזכו לעשרות אלפי צפיות.

התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים בעניינו, בטענה שנשקפת ממנו מסוכנות וכי הוא עלול לברוח או להימלט מהמשפט.

בית המשפט הצבאי בשומרון לא קיבל את עמדת התביעה ושחרר את הנאשם לביתו, תוך שהוא אוסר עליו להשתמש ברשתות החברתיות.

השופט כתב בהחלטה: “מעשיו של בן הנאשם היו מעשים נתעבים אולם בהיבט האמוציונאלי קשה לשפוט את התנהלותו של אדם אשר שכל את בנו… מוות של בן מהווה קטליזטור העלול לגרום לפרץ מיידי של רגשות, תחושות, אמירות ואף מעשים”.

התביעה הצבעית מתכוונת להגיש ערר על ההחלטה לשחרר את המחבל.

ח”כ אופיר סופר מסיעת הציונות הדתית אמר בתגובה: “שחרור המחבל הוא כניעה ורפיסות מול הטרור. חמארשה שעודד ותמך בבנו שרצח ישראלים חפים מפשע צריך להינמק בכלא כל חייו. בטח שלא לזכות ברחמיו של בית המשפט הצבאי ולהשתחרר הביתה”.

מפורום ‘בוחרים בחיים’ של המשפחות השכולות ופצועי פעולות האיבה נמסר: “הזדעזענו לקרוא את החלטת השופט גיורא אלדן לשחרר את אבי המחבל שביצע את הפיגוע מבני ברק ואנו מגנים אותה בתוקף.

“השופט אלדן התבלבל פעמיים – פעם ראשונה כשהחליט לשחרר את אבי המחבל המתועב ובפעם השנייה כשכינה את אבי המחבל ‘אב שכול’. בפסיקה זו הוא מבזה את כלל המשפחות השכולות בישראל ואנו מצפים ממערכת הביטחון להתנער הן מהביטוי הן מהפסיקה”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צדק צדק תמחץ
    10/07/2022 11:49
    ירמיהו
  1. תדרוש לא לשפוט יתומים אלמנות נכים חולי נפש וגוף.ועוד.
    ואז יתפנה לך זמן לשפוט רק שופ……. מושחתים. (כמובן עם כבודו יחליט שעלולים להיות כאלו בגלובוס).

  2. השופט
    10/07/2022 16:38
    שלום טל
  3. טוב שהשופט לא אמר עליו את הפסוק מהגמרא שאין אדם נתפס בשעת צערו.

  4. פשוט טרלול... לאן הגענו שמכנים אבא של רוצח "אב שכול"??
    10/07/2022 17:35
    ליאת
  5. השמאל הקיצוני הכניס את אנשיו עמוק לכל מערכות המשפט