אחרי ביקור של גנץ, לפיד שוחח עם אבו מאזן • שקד: די לאובססיה

שיחה ראשונה מזה חמש שנים בין ראש ממשלה בישראל ליו"ר הרשות: שוחחו על המשך שיתוף הפעולה והצורך להבטיח שקט ורגיעה • איילת שקד נגד לפיד: מציעה להיגמל מהאובססיה לרוץ לברך דווקא את אבו מאזן
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשפ"ב / 08.07.2022 14:24

אחרי שנתניהו הצליח לקבור את הסוגיה הפלשתינית: ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד שוחח היום (שישי) בטלפון עם יו”ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

השיחה ארכה דקות ספורות, ובמהלכה בירך אבו מאזן את לפיד על כניסתו לתפקיד,  ולפיד בירך את אבו מאזן לרגל “חג הקורבן”.

“השניים שוחחו על המשך שיתוף הפעולה, והצורך להבטיח שקט ורגיעה”, נאמר בהודעת לשכת ראש הממשלה.

גורם מדיני אמר ל’ישראל היום’, כי הייתה מעורבות של הממשל האמריקני שהובילה לשיחה בין לפיד לאבו מאזן: “האמריקנים בדקו איתנו אם יש אפשרות לשיחה כזאת לפני הביקור של ביידן כי הם ראו חשיבות לכך”.

מדובר בשיחה ראשונה מזה חמש שנים הנערכת בין ראש ממשלה בישראל ליו”ר הרשות הפלשתינית.

מלבד נתניהו, גם נפתלי בנט נמנע מלפגוש או לשוחח עם אבו מאזן.

השיחה של לפיד התקיימה אחרי ששר הביטחון בני גנץ נפגש אתמול עם אבו מאזן ברמאללה לצורך מה שהוסבר כ”תיאום ביטחוני ואזרחי לקראת ביקור הנשיא ביידן”. גנץ הוא האישיות הבכירה ביותר בממשלה הנוכחית שנפגשה עם אבו מאזן, ואף אירח אותו בביתו בראש העין.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התקשר היום לאבו מאזן, לרגל “חג הקורבן”. בשיחה איחל נשיא המדינה לו, למשפחתו, לבני עמו ולכל עמי האזור חג שמח.

בשיחה, שוחחו השניים בין היתר גם על ההיערכות לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן שייערך בשבוע הבא.

שרת הפנים ויו”ר ימינה איילת שקד תקפה את השיחות בין אבו מאזן לבין ראש הממשלה לפיד ושר הביטחון בני גנץ.

“ברוך השם הסכמי אברהם נתנו פתח לשגר ברכות לרגל חג הקורבן למגוון של מדינות ערביות. מציעה להיגמל מהאובססיה לרוץ לברך דווקא את אבו מאזן שפנה לבית הדין בהאג כדי להעמיד את חיילי צה”ל לדין”.

מפלגת הליכוד תקפה:  “אחרי עשור שבו נתניהו הוריד את הסוגיה הפלסטינית מסדר היום העולמי, לפיד וגנץ מחזירים למרכז הבמה העולמית את אבו מאזן שלא מפסיק להסית לרצח ישראלים.

“לפיד סגר ממשלה עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת ולכן הוא מחוייב לאבו מאזן. רק ממשלה לאומית חזקה ויציבה של הליכוד בהנהגת נתניהו תשמור על מדינת ישראל ותחזיר את הביטחון והתקווה לכל אזרחי ישראל”.

יו”ר  הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ הגיב לשיחות בין לפיד וגנץ לבין אבו מאזן: “לפיד עובר לציר הגלוי, מכין “מחוות” לקראת ביקורו של ביידן, והוא וגנץ עולים לרגל לאבו מאזן שממשיך לרדוף את לוחמי צה”ל בהאג ולשלם משכורות למשפחות מחבלים.

“אסור לתת ללפיד ולגנץ להשאר בתפקידיהם. הימין חייב לעשות הכל כדי לנצח בעזרת ה׳ בבחירות ולשמור על ביטחון ישראל ושלמותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות