בושות: אנשי לפיד וגנץ התקוטטו מול עיני האמריקנים על זוויות צילום

מי שעומד בראש האירוע של המכביה הוא מקורב של בני גנץ. במקרה (או שלא) בכירה במשרד של לפיד בדקה עם האמריקנים אפשרות לבטל את הביקור במכביה - ולקיים במקומו ארוחת ערב אישית של ביידן ולפיד • ומה צפוי בכבישים?
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשפ"ב / 08.07.2022 00:22

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן בישראל ביום רביעי הקרוב.

גורם בכיר במשטרה אמר הערב (חמישי) כי ביום רביעי הולך להיות “סוג של גיהנום” בכבישי מרכז הארץ – ומומלץ להימנע מהגעה אליהם. בימים חמישי ושישי צפויים פחות פקקים ועומסי תנועה – חוץ מאשר בירושלים.

ביידן אמור לנחות בנמל התעופה בן גוריון ביום רביעי בשעה 17:00. משם ייסע לבסיס חיל האוויר בפלמחים ומשם ימשיך לירושלים. במשטרה נערכים לסגור כמה מהכבישים המרכזיים במרכז – בהם כביש 431, כביש 1, כביש 443, כביש 40 ואת כל הכבישים המובילים אליהם.

הכוונה היא לסגור את כל הכבישים באופן הרמטי, מצוהריי יום רביעי ועד לשעות הערב. מי שיחליט בסופו של דבר על המסלול יהיו האמריקנים, וזה יקרה רק בסמוך יותר לביקור.

בשלב הזה עדיין לא התקבלה החלטה סופית אם להטיס את הנשיא האמריקני במסוק או להסיעו בשיירת המכוניות, אך בכל מקרה ההחלטה הזאת לא תשפיע על סגירת הכבישים המרכזיים, כי בכל מקרה השיירה הרכובה ובה מאות רכבים תיסע בכבישים סטריליים – מה שמחייב את סגירתם.

גם הפוליטיקאים היראלים, שכבר נמצאים בתוך מערכת בחירות, נערכים לביקור – כאשר שתי הלשכות החשובות בישראל מתעמתות מול עיני האמריקנים.

לפי דיווח בחדשות 12, המשלחת של ביידן הגיעה השבוע כדי לתאם את זוויות הצילום בבסיס חיל האוויר בפלמחים, ובמהלך התיאום  אנשי גנץ ולפיד התקוטטו ביניהם על זוויות הצילום.

האמריקנים יצאו מהתמונה, ואמרו לישראלים: “תסתדרו ביניכם ותודיעו לנו”.

בנוסף לוויכוח על זוויות הצילום, יש את הביקור של ביידן במכביה. מי שעומד בראש האירוע הוא מקורב של בני גנץ, ובמקרה (או שלא) בכירה במשרד של לפיד בדקה עם האמריקנים אפשרות לבטל את הביקור במכביה – ולקיים במקומו ארוחת ערב אישית של ביידן ולפיד.

בשני הצדדים טוענים כי אין בכלל מתיחות, ובצד של לפיד טוענים כי הצד של ביידן הוא זה שביקש לבטל את הביקור במכביה משיקולי זמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות