אומן, ראש השנה? האוקראינים מזהירים: “לא בטוח שנאשר כניסה”

נתן פרל
|
ח' תמוז התשפ"ב / 07.07.2022 17:44
שגרירות אוקראינה בישראל מודיעה: לא יתאפשרו ביקורים באומן בחגי תשרי בגלל המלחמה • “אנא התפללו שלפני ראש השנה תסתיים המלחמה באוקראינה. אנו מקווים שהתפילות יתגשמו, ושאוקראינה תחזור להיות מדינה שמקבלת בנדיבות מבקרים”

בעוד שבחסידות ברסלב פתחו לאחרונה בניסיונות לגבש מתווה שיאפשר את הגעת רבבות החסידים אל הציון של רבי נחמן לקראת ראש השנה, שגרירות אוקראינה בישראל עדכנה אחר הצהריים (חמישי), בהודעה חריגה,  כי בעקבות המלחמה עם רוסיה, לא תתאפשר השנה כניסת ישראלים לאומן.

בהודעה שפרסם שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורינצ’וק, הוא הבהיר כי כלל לא בטוח שתתאפשר כניסה למדינה של רבבות חסידים, וקרא להתפלל לסיום המלחמה.

“בשל החשש לחייהם ולרווחתם של המבקרים באוקראינה ולאור המלחמה הרוסית הבוטה בארצנו, למרות כל המאמצים, איננו יכולים להבטיח את ביטחונם של עולי הרגל ואיננו מאפשרים כיום לתיירים ולמבקרים להיכנס אוקראינה”.

הוא קרא להתפלל: “בהזדמנות זו אנו פונים אליכם, כי התפילות שלכם חשובות לנו. אנא התפללו שלפני ראש השנה תסתיים המלחמה באוקראינה, שפרצה עקב תוקפנות רוסית בוטה ואכזרית, והתפללו לניצחון אוקראינה.

“אנו מקווים שהתפילות יתגשמו, ושאוקראינה תחזור להיות מדינה שמקבלת בנדיבות מבקרים מישראל, ובעיקר יהודים המגיעים לאוקראינה לבקר את קברי צדיקים”.

למרות הודעה זו, ברור שניתן יהיה בעוד חודשיים להגיע למתווה מוסכם.