השופט שמונה על ידי סער ושקד התנגד להרס בית המחבל מאלעד

שופט העליון חלאד כבוב מתנגד להריסת בית המחבל מהפיגוע הרצחני באלעד • סבור שצריך להפסיק את הריסת בתי המחבלים, שלטענתו פוגעת בחפים מפשע • ח"כ שמחה רוטמן: "תודה רבה לשר המשפטים סער ולשרת הפנים שקד על המינוי החדש לעליון"
חיים טוויל
ח' תמוז התשפ"ב / 07.07.2022 16:53

בג”ץ אישר היום (חמישי) את בקשת צה”ל להרוס את ביתו של אחד משני המחבלים שביצע את הפיגוע בעיר אלעד, בו נרצחו שלושה יהודים הי”ד, ונפצעו ארבעה, שלושה מהם באורח קשה.

בדעת רוב של השופטים יוסף אלרון, גילה כנפי-שטייניץ, וכנגד דעתו  של השופט חאלד כבוב, החליט בג”ץ לדחות את עתירת משפחת המחבל נגד צו ההחרמה וההריסה.

השופט כבוב מחה על הריסת בתי מחבלים ככלי הרתעה ובחר להתמקד בסבלה של משפחת המחבל: “לא אכחד, דעתי-שלי אינה נוחה מהפגיעה החמורה בקורת הגג והחרמת קניינם של בני משפחה, חלקם קטינים, מקצתם חולים, כולם חפים מפשע, בשל מעשיו הרצחניים של בן משפחתם המפגע – כבמקרה זה. שומה עלינו לזכור, כי אין מדובר בעתירת מפגע העותר נגד מידתיות הפגיעה בו.

“המפגע עומד לדין ואם וכאשר יורשע במיוחס לו, סביר להניח שיעביר את שארית חייו מאחורי סורג ובריח וכך ראוי נוכח מעשה הפשע הקיצוני והרצחני, המתואר בכתב האישום החמור שהוגש נגדו. ברם, צו ההחרמה וההריסה מושא ענייננו פוגע בעותרים, שהם כאמור בני משפחתו – אביו, אמו החולה בסרטן וארבעת אחיו הקטינים שהתגוררו עמו באותו החדר, אשר יהפכו כולם, באחת, לדרי רחוב”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מהציונות הדתית הגיב: “אז השופט חלאד כבוב, המינוי האחרון של גדעון סער ואיילת שקד לעליון, מתנגד להריסת בית המחבל מהפיגוע באלעד וטוען שצריך לבטל בכלל את השימוש בהריסת בתים. לא רק להגן על מחבלים שכבר רצחו אלא גם להעניק מראש חסינות למחבלים עתידיים. ועוד מיד עם כניסתו לתפקיד. תודה גדעון, תודה איילת”.

ח”כ שמחה רוטמן: “תודה רבה לשר המשפטים סער ולשרת הפנים שקד על המינוי החדש לעליון. בינתיים המחשב הקסום והרנדומלי של בית המשפט לא שיבץ יחד איתו את אחד השופטים הפרוגרסיביים האחרים, אבל כבוב שמניח את הפטיש על השולחן במערכה הראשונה, יכה בו במערכה השלישית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות