אבל בעולם הדיינות: הדיין הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט זצ”ל נפטר בגיל 92

הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט זצ"ל, מגדולי הדיינים, נפטר בגיל 92 • בשנת תשנ"ט התמנה על ידי מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל לבורר המרכזי בסיכסוך על השליטה בישיבת פוניבז'
יוסף גרינבוים
ח' תמוז התשפ"ב / 07.07.2022 13:23

אבל בעולם הדיינות: הדיין הגאון רבי חיים גדליה צימבליסט זצ”ל, אב”ד תל אביב, נפטר היום (חמישי) בגיל 92.

המנוח זצ”ל  נולד במינסק באייר תר”צ לאביו הרב מרדכי סנדר זצ”ל, בנו של הרב יהושע הורדנער זצ”ל. כילד גדל על ברכי זקנו.

לאחר שבני המשפחה עלו לארץ הקודש בשנת תרצ”ו, הם התיישבו בבתי נייטן בירושלים. בבחרותו נכנס  ללמוד בישיבת חברון בשכונת גאולה, שם למד בחברותא עם הגאון רבי נח שמענוביץ זצ”ל, ועם בעל ה’חזון יחזקאל’ מרן הגר”י אברמבסקי זצ”ל.

בהיותו בחור, זכה בפרס משרד הדתות שחולק בשנת תשי”ב ל-18 העילויים בעולם הישיבות.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו, הרבנית ורה ע”ה, בתו של הגאון רבי יעקב מאיר פומרנץ זצ”ל, שהיה רב בברוק ובארצות הברית, ומתלמידי החפץ חיים.

לאחר נישואיו למד בכולל ‘מכון הארי פישל’ בבית המדרש לדיינים, וערך שימוש חכמים אצל מרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל שהיה אז דיין בבית הדין הרבני הגדול ואצל הדיין הגאון רבי מנחם מאיר ציוני זצ”ל, אב בית דין תל אביב.

בשנות ה-60 התגורר בארצות הברית, שם גר חותנו. עם שובו לישראל התמנה בשנת תשכ”ו לדיין בבית הדין הרבני באשדוד ולאחר מכן בתל אביב, ובאמצע שנות ה-70 התמנה לאב בית-הדין.

היה מראשי בית המדרש לדיינות ‘שבט מיהודה’ בתל אביב. בשנים תשנ”ז-תש”ס היה דיין בבית הדין הרבני הגדול.

בשנת תשנ”ט התמנה על ידי מרן הגרי”ש אלישיב לבורר המרכזי בפרשת השליטה בישיבת פוניבז’.

ההדיר והוציא לאור את חיבורי הרשב”א “תורת הבית” ו”עבודת הקודש” עם הערות ופירושים.כמו כן הוציא “קובץ ראשונים” על מסכת ביצה ו”חידושי ראשונים” על מסכת חולין.

התגורר בתל אביב. ושימש כרבו של בית הכנסת “מגורים” במרכז העיר. בנוסף לשיעורי הדף היומי ומשנה ברורה שהוא מסר בבית מדרשו, לימד גם שיעורי הלכה בישיבת מעלה אליהו בעיר.

רעייתו, ד”ר ורה צימבליסט ע”ה, הייתה הפסיכולוגית הראשית של היחידה לפסיכיאטריה של הילד המתבגר בבית החולים שיבא. היא נפטרה בשנת תשע”ז.

בתם, הדסה רוטנברג, אף היא פסיכולוגית. מתגוררת בשכונת הר נוף.

נשיא ביה”ד הגדול הגר”ד לאו פרסם הודעת אבל:  מבכה את הסתלקותו לבית עולמו של חבר ביה”ד הגדול הגאון הגדול הרב חיים גדליה צימבילסט זצ”ל. מי שכיהן עשרות שנים כדיין בישראל והיה מגדלור בפסקיו הלכותיו והליכותיו חבל על דאבדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות