מרגל במדי צה”ל: בדואי התגייס לצבא – בהנחיית ארגון טרור מעזה

ארגון 'כתאאב אלמוג'הדין' גייס את שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25 מחורה, לריגול בצה"ל • המטרה: לאסוף מודיעיני בשטח ישראל • לפי כתב האישום, הוא הספיק לבצע כמה פעולות • "העביר מידע על מסוקי צה"ל, גנב נשק מחיילים וקבר באדמה"
חיים טוויל
ח' תמוז התשפ"ב / 07.07.2022 12:59

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, המשטרה והמשטרה הצבאית נחשף כי אזרח ישראלי מהפזורה הבדואית גויס על ידי ארגון הטרור כתאאב אלמוג’הדין מרצועת עזה, למטרת קידום פעילות טרור ואיסוף מודיעיני בשטח ישראל.

ב-30 במאי נעצר לחקירת שב”כ שחאדה אבו אלקיעאן, בן 25 תושב פזורת חורה שבנגב.

החשוד גויס על ידי תשתית צבאית מרצועת עזה של ארגון כתאאב אלמוג’הדין, תוך שביצע עבור התשתית משימות שונות בהן איסוף מודיעין, צילום אתרים בישראל וגניבת אמצעי לחימה במטרה להעבירם לידי גורמי טרור.

שחאדה הונחה על ידי התשתית להתגייס לצה”ל, למטרת איסוף מידע פנימי מתוך הצבא וכן לשם קידום פעילות טרור.

את מרבית הצעדים במסגרת הפעלתו ביצע לפני גיוסו לצה”ל, ונעצר מספר ימים לאחר גיוסו.

מהחקירה עלה, כי המניע לפעולותיו הינו על רקע הזדהותו עם ארגוני הטרור ברצועת עזה וכן רצונו לנקום בגין פעולות אכיפה שביצעו רשויות המדינה למול משפחתו בגין בניה בלתי חוקית.

עם תום חקירתו בשב”כ, הוגש כנגד שחאדה כתב אישום על ידי הפרקליטות במחוז דרום, המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות – חברות פעילה בארגון טרור, סיוע לאויב במלחמה, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, פעולה בנשק למטרות טרור, גניבה בנסיבות מחמירות, עבירות נשק ועוד.

על פי כתב האישום, על רקע הריסת בית אביו של הנאשם בשנת 2019, החליט הנאשם לפעול כנגד מדינת ישראל וכנגד בטחונה. בשנת 2019, גנב הנאשם מחיילי צה”ל ששהו באיזור יתיר רובה M4 עם מחסנית וסמן לייזר והסתיר אותם בתוך שק מתחת לאדמה, סמוך לאזור מגוריו.

במהלך שנת 2021, יצר הנאשם קשר עם פעיל בארגון טרור תושב עזה,  הביע את רצונו לתמוך במאבק רצועת עזה נגד ישראל ולהתגייס לארגון טרור, ולאחר מכן, אף התגייס לארגון טרור.

הנאשם הצטרף לארגון “כתאאב מוגאהדין” על מנת לסייע לאויב במלחמתו נגד מדינת ישראל ובמסגרת זו, העביר הנאשם מידע על מסוקים צבאיים המנחיתים חיילי צה”ל ועל אימוני החיילים באיזור מגוריו של הנאשם, וכן תמונות שצילם מבסיס צבאי באזור שומריה וממקומות בבאר שבע, בהם תחנת הרכבת בעיר.

מספר חודשים לפני מעצרו, ובמסגרת פעילותו של הנאשם בארגון כתאאב אלמג’אהדין, הונחה להתגייס לצה”ל ובהיותו חייל, לצלם עבור הארגון מקומות צבאיים, כגון בסיסי ומחסומי צה”ל.

בתאריך 22.5.22, התגייס הנאשם לצה”ל. במהלך הליך גיוסו, מסר הנאשם לאבו סלימאן שמות, מספרי טלפון, ותמונות של חיילים בדואים המשרתים בצה”ל. לאחר הגיוס, שלח הנאשם תמונה שלו כשהוא לבוש במדי צה”ל. בתגובה, נמסר לנאשם כי כעת הוא יוכל לספק מידע אודות צה”ל, על מנת לעשות בו שימוש במסגרת ארגון טרור כנגד מדינת ישראל.

הנאשם נעצר על ידי כוחות הבטחון, בתאריך 30.5.22, ובכך סוכלה פעילותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נקווה שלא
    10/07/2022 04:16
    צריך לבדוק אותם ואחריהם כל הזמן
  1. אולי כל הבדואים שמתגיסים אותו הדבר