קומבינת הדו”חות של שני בחורי ישיבה נחשפה: כך פעלה השיטה

שני בחורי ישיבה מארגנטינה הלומדים בישראל, בני 24 ו-19 מביתר עילית ובני ברק, נעצרו בחשד שהסבו על שמם, בתמורה לתשלום, דו"חות נהיגה שקיבלו עשרות נהגים אחרים • גבו בתמורה להליך כפל קנס • במשטרה נחקרים לפי שעה מעל ל-30 מקרים • מעצר השניים הוארך עד ליום חמישי
חיים טוויל
ז' תמוז התשפ"ב / 06.07.2022 17:47

פרסום ראשון: במסגרת חקירה של  נעצרו שני חשודים בחשד לקבלת דבר במרמה בכך שהסבו על שמם דוחו”ת של נהגים אחרים שלא כדין.

בלשי היחידה המרכזית של אגף התנועה עצרו שני חשודים – בחורי ישיבה חרדים בני 24 ו-19, מביתר עילית ובני ברק, בחשד שהסבו על שמם דו”חות נהיגה של עשרות נהגים אחרים.

על-פי החשד, שני החשודים ניצלו את מעמדם כבעלי רישיון נהיגה בינלאומי ואת העבודה שאינם צוברים נקודות חובה של משרד התחבורה – וזאת תמורת בצע כסף.

במסגרת חקירה סמויה שהחלה עם קבלת מידע מהמרכז לפניות נהגים ארצי של אגף התנועה, עלה כי עשרות נהגים שקיבלו דו”ח תנועה – ביקשו מהמרכז לפניות נהגים ארצי להסב את הדו”חות שקיבלו על שמם של החשודים, וזאת במטרה להתחמק מהדין ולא לציבור נקודות חובה של משרד התחבורה.

בהתאם להתפתחות בחקירה,  זומנו הנהגים שקיבלו את הדוח וביקשו להסב על שמם של אחרים לחקירה פלילית, בחשד לקבלת דבר במרמה ושוחררו לאחר חקירתם.

כמו כן נעצרו שני החשודים העיקרים בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

מעצרם הוארך עד ליום חמישי 7.7. לצורך המשך החקירה.

כתב חרדים 10 מציין, כי מדובר בשני בחורי ישיבה מארגנטינה הלומדים בישראל.

על פי החשד, הם נהגו לקבל פניות מנהגים שנתפסו בעבירות – בעיקר במצלמות תנועה –  ובתמורה לתשלום היו טוענים כי הם אלה שנהגו ברכב. במשטרה נחקרים לפי שעה מעל ל-30 מקרים.

מאחר והם תושבי חוץ, הם יכלו להימנע מלשלם לתקופה ארוכה את הקנס. “החשודים היו גובים בתמורה להליך כפל קנס. כלומר, אם העבירה הייתה 500 ש”ח, הם גבו  500 ש”ח ותוספת כספית על כל נקודה”, אומר לחרדים 10 גורם המעורב בפרשה.

יצוין, כי לפני שנה הייתה פרשה דמה עם חשודים אחרים שהסבו כ-150 דוחות על שמם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות